D. Majkowska - Szajer, "Bolek i Lolek na szlaku polskich kultur"

 D. Majkowska - Szajer, "Bolek i Lolek na szlaku polskich kultur"
Nie wiem jak Wy, ale ja uwielbiam książki dla dzieci. Dzisiaj chciałabym Wam pokazać książkę, którą chciałam kupić już dawno, ale dopiero ostatnio nadarzyła się okazja. Jest to książeczka pt. "Bolek i Lolek na szlaku polskich kultur" autorstwa Doroty Majkowskiej - Szajer z ilustracjami Sary Szewczyk

Bolek i Lolek wyruszają w podróż po Polsce w trakcie, której mają szansę bliżej poznać kulturę swojego kraju. Czeka ich tradycyjne malowanie chat w Zalipiu, uczta z roladą i modrą kapustą w roli głównej na Śląsku, zabawa w rytm radomskiego oberka i wiele innych. To wszystko jest opowiedziane w ciekawy i prosty sposób oraz okraszone ilustracjami, które mają szansę spodobać się młodym czytelnikom, a u ich bliskich wzbudzić uczucie sentymentu przywołując wspomnienia z dzieciństwa.

Powiem Wam w sekrecie, że tak jak czasem ojcowie kupują swoim dzieciom to czym sami w dzieciństwie chętnie by się pobawili, tak ja mam z książkami dla dzieci...w końcu jest coraz więcej pięknych publikacji dla najmłodszych, które za dzieciaka pewnie i mnie by zainteresowały. Tak się stało w przypadku powyższej historii o Bolku i Lolku. Ta książka przewijała mi się w różnych miejscach i okolicznościach...kusiła nie tylko postaciami, które lubię, ale również swoim przekazem. W tym przypadku ukazane jest piękno i różnorodność naszego kraju. Wiedza zawarta w książeczce jest podana w bardzo przyjemny i przejrzysty sposób, dzięki czemu dzieci mają szansę nieco liznąć wiedzy o polskiej kulturze.  

Myślę, że ta książeczka jest naprawdę świetnym wprowadzeniem do wiedzy o rodzimej kulturze i może sprawić, że wiele dzieci złapie kulturowego bakcyla. Tak sobie myślę, że wprawdzie jeden egzemplarz mam zamiar sprezentować siostrzeńcom, ale chyba u siebie będę miała drugi - który być może nawet przyda mi się w pracy zawodowej;].

~*~

Jeżeli jesteście ciekawi większej ilości książek  dla dzieci nawiązujących do polskiej kultury to pisałam m. in. o: 


Muszę Wam powiedzieć, że tematyka związana z kulturą polską, polskimi legendami oraz mitologią słowiańską w literaturze (nie tylko tej dziecięcej) zaczyna coraz bardziej mi się podobać. Zatem z czasem możecie się spodziewać coraz większej ilości postów w tym temacie ;). 

Komentarze

  1. Czekam na te "coraz więcej postów", bo sama jestem małym fanatykiem kultury i wierzeń dawnych Słowian :) A książka moim zdaniem bardzo fajna i wartościowa. No i Bolek i Lolek :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że nie jestem sama :). Mam nadzieję, że z czasem będzie tu coraz więcej osób, z którymi będziemy mogły rozmawiać na te tematy ;)

      Usuń
  2. Obudziłaś we mnie nostalgie. Przypomniałam sobie jak miałam ich przygody na kasecie. Po książkę nie zamierzam sięgać, ale z chęcią przeczytam Twoje kolejne posty.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nom...ja często oglądałam tą bajkę jak byłam mała. I w sumie z sentymentu nie mogłam się oprzeć tej książce :).

      Usuń
  3. Wiem, że to klasyk, ale ja strasznie nie lubię tej bajki tych bohaterów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie każdy musi ich lubić. Ja np. nie lubiłam Pomysłowego Dobomira czy jak tam mu było.

      Usuń

Prześlij komentarz

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google oraz inne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.