M. Oklejak, "Cuda wianki. Polski folklor dla młodszych i starszych"

Mam słabość do książek dla dzieci - szczególnie tych edukacyjnych, które kształtują w nich tożsamość narodową, albo pomagają zrozumieć świat i innych ludzi. 

 "Cuda wianki. Polski folklor dla młodszych i starszych" Małe dzieci najlepiej uczą się mogąc coś zobaczyć i czegoś doświadczyć. Dlatego też bardzo cenię książki z dużą ilością obrazków, z których można wiele wyciągnąć. Zatem kiedy książka "Cuda wianki. Polski folklor dla młodszych i starszych" trafiła w moje ręce od razu się w niej zakochałam. 


Powyższa książka może pomóc przy przybliżeniu dzieciom najważniejszych elementów kultury i tradycji polskiej. Znajdziemy tu nie tylko obrazki dotyczące poszczególnych świąt (Wielkanoc, Boże Narodzenie), ale też o wiele więcej. "Cuda wianki..." to książka, którą można wykorzystać w zajęciach, w których przybliżamy naszym wychowankom to jak kiedyś wyglądało życie w naszym kraju - jak spędzano czas, jak wyglądały stroje, muzyka czy jak wyglądało życie w polskiej wsi determinowane przez pory roku. 





Powyżej macie tylko wybrane fragmenty książeczki, w której znajdziecie o wiele więcej. Książka ta jest idealna dla dzieci w przedszkolu, zerówce i w klasach 1 - 3. "Cuda wianki..." stanowią niezwykłą inspirację do zajęć, którą właściwie można wykorzystywać przez cały rok. 

Poza tym myślę, że w domu też się nieźle sprawdzi do wspólnego snucia opowieści, które inaczej będą wyglądały w przypadku dziadków, a inaczej w przypadku rodziców...może się okazać, że przy okazji wróci kilka wspomnień, którymi będziecie chcieli się podzielić z następnym pokoleniem;). 

Notki o książkach, które możecie wykorzystać do pracy z dziećmi to: 

Komentarze

  1. Fajnie, że takie inspirujące książki dla dzieci są wydawane.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też się cieszę i żałuję, że nie było takich książek jak ja byłam dzieckiem ;).

      Usuń
  2. Pomimo, że to nie mój target wiekowy, podobają mi się rysunki, a dla dzieci może okazać się ciekawą pozycją.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mi się podobają ilustracje. Na pewno będę wykorzystywać tą książeczkę w pracy ze swoimi wychowankami.

      Usuń
  3. Ciekawa i mądra lektura dla milusińskich, a na dodatek super zilustrowana : D
    Pozdrawiam ciepło, Agness :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Oby więcej takich książeczek! Niby dla dzieci, ale dorośli też z przyjemnością obejrzą i poczytają. Koniecznie muszę kupić moim siostrzenicom, na pewno będą zachwycone :) Dzięki za recenzję!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie! To dzięki takim książeczkom nie tylko poszerzamy wiedzę dzieci, ale przede wszystkim pobudzamy ich ciekawość i tożsamość narodową.

      Usuń
  5. Nie wiem czy dziecko w tym wieku zobaczy jakąkolwiek różnicę miedzy strojem łowickim i opoczyńskim, a jestem wręcz pewna, że nie zapamięta nawet nazw pozostałych strojów. Nie mam prawa się w tej materii mądrzyć, bo nie mam dzieci, ale wydaje mi się, że ja raczej dla swojej pociechy wybrałabym inną książeczkę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz nie kazałabym nawet małemu dziecku zapamiętywać różnic. Ale można mu np. pokazać, że takie wzory są na strojach ludowych i opowiedzieć gdzie który jest. Bo wiem, że dzieci lubią zadawać pytania jeżeli o to chodzi. A już dzieciom w zerówce lub nawet wcześniej opowiada się o zwyczajach w prosty sposób i ta książeczka moim zdaniem może wiele ułatwić, chociaż nie wykorzystałabym tylko jej opowiadając dzieciom, np. o zwyczajach wielkanocnych. Ale myślę, że to kwestia doświadczenia w pracy z dziećmi, bo o dziwo potrafią one zapamiętać więcej niż myślimy;)

      Usuń
  6. Podobają mi się takie książki, wzory, motywy a i temat książki ciekawy :) Chciałabym ją przejrzeć :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google oraz inne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.