"Śladami pierwotnych wierzeń. Duchy. bóstwa i totemy", Leonard J. Pełka

"Śladami pierwotnych wierzeń. Duchy, bóstwa i totemy" to książka, która przeleżała dłuższy czas na mojej półce zanim zdecydowałam się po nią sięgnąć. Jednak jakiś czas temu coraz chętniej zaczęłam czytać książki na temat religii i w końcu sięgnęłam również po powyższą publikację.

Leonard J. Pełka w swojej książce w zwięzły i przystępny sposób pisze o tym skąd wziął się kult religijny oraz w jaki sposób ukształtowała się wiara w istnienie nieśmiertelnej duszy. Autor powyższej książki pisze również o tym jak rozwijała się magia oraz jaką rolę odgrywa ona w życiu współczesnego człowieka. W tejże publikacji znajdziecie również całkiem sporo informacji o obrzędach i praktykach totemicznych czy też demonizmie.

Być może zauważyliście, że od jakiegoś czasu dość regularnie dokupuję sobie książki o wszelakich wierzeniach, legendach i kulturze - m. in. te z wydawnictwa Replika. Lubię tego typu tematykę i raz na jakiś czas chętnie poszerzam swoją wiedze na ten temat. A "Śladami pierwotnych wierzeń..." świetnie wpisało się w moje czytelnicze zainteresowania. W dodatku okazało się, że autor dostarcza nam całkiem sporo podstawowych informacji, które pozwalają usystematyzować i nieco poszerzyć wiedzę, którą właściwie każdy ma. Czytając powyższą publikację mogłam spojrzeć na wszelakie religie z nieco innej perspektywy, a przede wszystkim w jeszcze szerszy sposób niż dotychczas. Dzięki tej książce wiele puzzli wskoczyło na odpowiednie miejsce, przez co zrozumiałam, że to jaką ktoś wyznaje religię (o ile w ogóle) właściwie nie ma znaczenia. A to dlatego, że wiele wyznań (mimo tego, że wydają się zupełnie różne) ma ze sobą więcej wspólnego niż mi się wydawało. 

Kiedy zaczynałam czytać "Śladami pierwotnych wierzeń..." nie spodziewałam się tego, że ta publikacja zrobi w mojej głowie lekkie przemeblowanie, pozwoli szerzej spojrzeć na sprawy, które wydawały mi się oczywiste i odrobinę zmieni mój światopogląd. Dlatego jeżeli lubicie tego typu książki to polecam Wam ją z czystym sumieniem i z całego serca.

Natomiast jeśli jesteście ciekawi innych książek, które wpłynęły na mój światopogląd to poniżej zostawiam Wam linki do dwóch notek: 

Komentarze

  1. Skorzystam z rekomendacji, z powyższą książką gdzieś się już spotkałem. Pozdrawiam serdecznie, po zabieganym poranku - 14 minut na szybkich zakupach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się i jestem ciekawa Twojego zdania na temat tej książki.

      Usuń
  2. Ps. coś miałem na dysku laptopa z tego Autora. Jeszcze raz pozdrawiam :-) .

    OdpowiedzUsuń
  3. Ps. Czytam teraz papierową książkę "Prawdziwe dzieje papieży" francuskiego Autora, z 1997 roku. Kosztowała wtedy 18 000 PLN - czyli 18 PLN. Byłem wtedy w pierwszej klasie Liceum. Opinia już niedługo wkrótce u mnie :-) .

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam komu zaproponować lekturę tej książki.

    OdpowiedzUsuń
  5. Cześć!
    Bardzo zaciekawił mnie opis tej książki, sama jestem fanką tego typu książek i z chęcią zagłębię się w ten temat ponownie! Tematy religijne i wspólne cechy odrębnie różnych od siebie się religii są mega interesujące!
    Pozdrawiam cieplutko i zapraszam na najnowszy post!

    OdpowiedzUsuń
  6. Również polecam. Przeczytałam i dała mi sporo do myślenia.

    OdpowiedzUsuń
  7. Brzmi bardzo ciekawie :) nie jest to mój ulubiony gatunek literacki, ale na pewno wart zainteresowania :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedyś też nie przepadałam za tym gatunkiem, ale ostatnio właściwie sięgam po większość gatunków. :)

      Usuń
  8. Mam całą serię wydawnictwa na oku, muszę tylko znaleźć dla niej czas :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też chciałabym przeczytać całą serię - no, ale tak jak mówisz kwestia znalezienia dla niej czasu. Ja ostatnio zaczęłam je podczytywać gdzieś pomiędzy innymi książkami bo takmi jakoś łatwiej.

      Usuń
  9. To nie jest moja tematyka, ale bardzo dobrze, że książka Ci się spodobała. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Lubię takie publikacje, więc chętnie po nią sięgnę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie mam nadzieję, że również Ci się spodoba.

      Usuń
  11. Chętnie zajrzałabym do tej publikacji. Lubię taką tematykę. :)

    OdpowiedzUsuń
  12. A jak zrobiona jest korekta tej książki? Pytam, bo wiele wcześniejszych pozycji tego wydawnictwa miało nawet literówki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tu chyba nie było tak źle - przynajmniej nic mi się nie rzuciło w oczy jakoś specjalnie. Natomiast zastrzeżenia do korekty mam bardziej do książek wydawnictwa Mag

      Usuń

Prześlij komentarz

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google oraz inne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.