5 kreatywnych sposobów na stres.

Każdy z nas ma swoje sposoby na odprężenie się po ciężkim dniu lub po prostu na radzenie sobie ze stresem. Dzisiaj chciałabym Wam pokazać moje kreatywne sposoby na stres. 


Cardmaking. 




Kartki robię już od jakiegoś czasu. Kiedy zaczynałam nie miałam pojęcia czy będzie to jakaś pasja na dłużej, ale szybko się okazało, że tak:). Aktualnie mam sporo papierów do scrapbookingu i nie wyobrażam sobie dać komuś kupną kartkę na ślub lub Pamiątkę I Komunii Świętej. 




Szybko okazało się, że robienie kartek działa na mnie relaksująco i sprawia, że łatwiej mi poradzić sobie ze stresem oraz trudnymi sytuacjami. Cardmaking jest jednym z moich pierwszych wyborów jeżeli chodzi o walkę ze stresem. Oczywiście jeżeli sytuacja na to pozwala - jeżeli nie to odreagowuję w pierwszej wolnej chwili. 


Robienie zdjęć. 

Lubię robić zdjęcia i kiedy jestem na spacerze, albo w nowym miejscu to robię ich dużo. Nie jestem specjalistką w tym temacie, ale chciałabym się rozwijać w tej dziedzinie i mam nadzieję, że to mi się uda. Jak na razie mam w planach zakup nowego aparatu fotograficznego, bo ten, który miałam zepsuł mi się już jakiś czas temu:(.

San, Susza, Rzeka, Krajobraz, Niebo, Piasek, Natura



Europejskie Centrum Solidarności w Gdańsku


Jestem sentymentalna i każda moja prywatna fotografia wiąże się z konkretnymi wspomnieniami oraz ludźmi, którzy mi wtedy towarzyszyli i wracając do zdjęć wracam również do wspomnień, które poprawiają mi humor. 

Artjournaling. 

Tworzenie własnego art journal jest dla mnie czymś nowym, ale niesamowicie przyjemnym i relaksującym. Ozdabiając kolejne strony swojego artystycznego dziennika nie tylko się odprężam czy uwieczniam pewne myśli i wspomnienia, ale również mogę się kreatywnie wyżyć. Dzięki artjournalingowi mam możliwość mieszać techniki i próbować nowe rzeczy, z którymi byłabym ostrożna, np. przy robieniu kartek. A tak mogę próbować i tworzyć właściwie bez ograniczeń, bo jak coś mi nie wyjdzie to nikt nie musi o tym wiedzieć;).  

Za jakiś czas planuję odrębny wpis o moim art journal i artjournalingu w ogóle. Ale na razie muszę nieco bardziej ogarnąć temat;). 


Decoupage


pudełko, decoupage, przechowywanie, home decor

Lubię ozdabiać pudełeczka, chociaż już dawno nic nie zdobiłam tą techniką, ze względu na to, że jest ona dość praco,- i czasochłonna. Sama mam kilka pudełek i szkatułek, które sobie ozdobiłam, ale powoli zaczyna mi już tego brakować, więc w najbliższych dniach pewnie wezmę coś na warsztat. 


home details, dodatki do domu

Jeżeli chcecie zacząć coś tworzyć powyższą metodą to na moim blogu jest chociażby notka Decoupage - jak zacząć? czy moja opinia o farbach akrylowych z DpCraft.


Warsztaty 


foto. Ela z Szast Prast Fotografia
Mam tu na myśli nie tylko warsztaty z rękodzieła, ale wchodzą w grę wszelkie aktywności tego typu, z dziedzin, które mnie interesują - mogą to być też chociażby Loesje, zajęcia związane z moim zawodem, albo cokolwiek innego co leży w kręgu moich zainteresowań. Dzięki temu nie tylko zajmuję się tym co lubię, ale także rozwijam się i poznaję ciekawych ludzi, z którymi mogę dzielić swoje pasje. Sama miałam też okazję prowadzić warsztaty z robienia kartek było to nieco ponad rok temu na Pierwszym Stalowowolskim Spotkaniu Blogerek.

Niestety przez ostatni rok zawsze było coś, co przeszkadzało mi wziąć udział w warsztatach - studia, spotkania rodzinne czy w końcu niesprzyjające okoliczności przyrody, które spowodowały kwarantannę i przymus zachowania dystansu społecznego. Mam jednak nadzieję, że wszystko w końcu zacznie powoli wracać do normy i każdy zacznie żyć pełnią życia, nie musząc mieć z tyłu głowy zagrożenia wciąż jeszcze "wiszącego" w powietrzu. 


W moim repertuarze sposobów radzenia sobie ze stresem jest jeszcze kilka rzeczy jak chociażby kąpiel z pianą, słuchanie muzyki, czytanie książek i wiele innych. Jednak dziś chciałam się podzielić z Wami tymi bardziej kreatywnymi metodami na trudne chwile i przeżycia.

Komentarze

  1. Mamy podobne sposoby radzenia sobie ze stresem. Pasje są czym, co nas ratuje.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie słyszałam wcześniej o Artjournalingu. Dla mnie najlepszym sposobem na stres jest czytanie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też jeszcze do niedawna o nim nie słyszałam, ale odkąd odkrywam rękodzieło, to odkrywam też w ilu rzeczach mogę się artystycznie wyżyć;). A jeżeli chodzi o czytanie to nie zawsze mogę się skupić na nim kiedy żyję w stresie.

      Usuń
  3. Zdolna z Ciebie dziewczyna, każdy powinien mieć co najmniej 4 sposoby na stres!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak myślę. Im więcej sposobów radzenia sobie ze stresem tym człowiek zdrowszy psychicznie;)

      Usuń
  4. O rany, moim sposobem na stres jest bieganie. Czasem jeszcze sięgam po malowanki- naprawdę wyciszają... Twoje sposoby są mega kreatywne i do tego jeszcze pożyteczne!
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podziwiam Cię za to, że biegasz.
      A antystresowe kolorowanki są czymś świetnym. Swego czasu też po nie sięgałam:).

      Usuń
  5. ja rozwiązuje matury jak się stresuje haha ewentualnie sudoku :D ale ostatnio na wieczorze panieńskim robiliśmy wianki i wow! jakie to zajebiste! lubisz robić kartki to i wianki powinny CI podejść!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to powiem Ci, z w oryginalny sposób rozładowujesz stres:). A co do wianków to możesz mieć rację:).

      Usuń
  6. Jesteś bardzo utalentowana kochana. 😊

    OdpowiedzUsuń
  7. Dla mnie takim sposobem jest bez wątpienia scrapbooking i czytanie książek.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Cudownie jest mieć pasję a najlepiej kilka:) Na mnie też to działa, rozładowuje stres i odpręża. A najlepiej odreagowuję w ogrodzie, pozytywne zmęczenie fizyczne działa cuda.
    Śliczna jest ta pierwsza kartka:)
    Cieplutko pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy ma swoje sposoby na stres. Najważniejsze, żeby działały. Np. mój mąż lubi chodzić na grzyby i jak idzie do lasu to nie ma go kilka godzin;]

      Usuń
  9. Jakie fajne sposoby na stres. Masz talent, ja nie potrafiłabym zrobić tak pięknych kartek czy ozdób. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję.
      A jeżeli chodzi o talent, to kiedyś też myślałam, że nie będę w stanie nic zrobić, ale jak bardziej się tym zainteresowałam to okazało się, że to jest łatwiejsze niż sądziłam. Czasem warto się przełamać - tylko tyle i aż tyle;)

      Usuń
  10. Masz wiele cudownych pasji, które pomagają ci w stresujących chwilach.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo fajne i ciekawe sposoby na radzenie sobie ze stresem:) te kartki bardzo ładne :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Absolutnie Cie rozumiem :-) Sama robię kartki- tez mnie to relaksuje. MAsz fantastyczne sposoby na radzenie sobie ze stresem. Nie dość ,że artystycznie się wyladujesz to jezscze powstaje dzięki temu cos fajnego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie!, a najbliżsi jak dostają ode mnie coś, co sama zrobiłam to wiedzą, że włożyłam w to sporo serca - tym bardziej, że zwykle robię coś z myślą o nich;).

      Usuń
  13. Widzę, że masz smykałkę do takich rzeczy :)

    OdpowiedzUsuń
  14. A ja polecam jogę albo stretching! Świetnie odpręża, wycisza i pomaga zapomnieć o tym, co stresuje, a dodatkowo pozytywnie wpływa na postawę i samopoczucie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też lubię pływać, niestety rzadko mam ku temu okazję.

      Usuń
  15. Ale masz talent dziewczyno. Ta pierwsza kartka urodzinowa to petarda. Ja uwielbiam rysować, kolorować to mnie odpręża. Wiadomo książki, filmy. Ostatnio złapałam bakcyla na robienie frędzli do zakładek by je jeszcze bardziej podrasować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa. :) Też lubię kolorować, a rysować się uczę, chociaż nie wiem czy kiedykolwiek się nauczę. To oprócz pracy wymaga też talentu do rysowania;)

      Usuń

Prześlij komentarz

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google oraz inne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.