Decoupage - jak zacząć?

Decopage był dla mnie czymś bardzo odległym i jeszcze do niedawna myślałam, że tworzenie rzeczy tą techniką nie jest dla mnie. Myślałam, że moje zdolności manualne nie pozwolą mi na stworzenie czegoś ładnego. Na szczęście postanowiłam spróbować i udało mi się zaprzyjaźnić i z tą częścią rękodzieła. Dzisiaj chciałabym się z Wami podzielić moimi spostrzeżeniami na temat początków tworzenia w decoupage. 


1. Media decoupage

Kiedy zaczynałam zdobienie pudełeczek z drewna nie wiedziałam czy ten rodzaj rękodzieła zostanie ze mną na dłużej. Dlatego też zaczęłam od małych pojemności mediów do decoupage i nie zamawiałam sobie dużej ilości rzeczy do zdobień. Nie kupowałam sobie też preparatów do spękań czy do postarzania przedmiotów, bo na początek chciałam poćwiczyć podstawy. Wtedy kierowałam się tym, żeby ograniczyć środki finansowe na wypadek, w którym nie zaprzyjaźniłabym się na dłużej z tym rodzajem rękodzieła 

W wielu sklepach dla plastyków są zestawy do decoupage z podstawowymi preparatami o małych pojemnościach. Myślę, że to dobra opcja na początek, kiedy nie wiemy czy decoupage zostanie naszą pasją życia ;). Później możemy zacząć zaopatrywać się w większe opakowania danego produktu oraz kupować sobie większą ilość dodatków (np. preparaty do spękań czy jakieś masy). Tak samo jest z rzeczami, które zdobimy. Na dobry początek nie kupujcie sobie nie wiadomo jakiej ilości pudełek do zdobienia, bo jak nie zaprzyjaźnicie się z decoupagem to nie będziecie mieli co z tym zrobić. Ja w pierwszej kolejności starałam się korzystać z tego co już miałam, a jeżeli chodzi o serwetki do zdobień to do nich jeszcze wrócimy;)


Gdzie znaleźć media do decoupage?

Jeżeli macie fajny sklep plastyczny lub z rzeczami do rękodzieła w okolicy to najpierw tam się skierujcie popytać o konkretne produkty. Jak nic nie znajdziecie to wujek Google pomoże Wam znaleźć wiele sklepów z mediami do decoupage;). Jeżeli macie jakiś ulubiony internetowy sklep dla plastyków to tam najpierw sprawdźcie czy mają coś takiego w swoim asortymencie i po prostu dorzućcie sobie do zamówienia to co Was interesuje. A jak nie to internetowych sklepów dla plastyków jest cała masa, i w którymś na pewno znajdziecie coś dla siebie. 


2. Serwetki papierowe czy papier ryżowy?

Jeżeli chodzi elementy zdobieniowe to najprościej jest sięgnąć po serwetki papierowe, ponieważ zawsze można je jakoś wykorzystać. Osobiście znalazłam kilka ciekawych wzorów, w których się zakochałam: 


ręcznie zdobiona szkatułka


decoupage, szkatułka, home decore , home details


pudełko, decoupage, przechowywanie, home decor


home details, dodatki do domu

Drugie i trzecie pudełeczko mieszkają u mnie w domu, a np. chustecznik znalazł nowy dom, natomiast pierwsze go jeszcze szuka. 


3. Farby do drewna. 

Nieco o farbach, które używam pisałam Wam już we wpisie pt. "DpCraft, farby akrylowe - opinia"




Ten określony wybór był dla mnie naturalny, bo akurat tych farb używałam do malowania tekturek na kartki. Jednak ostatnio zaczęłam sięgać również po farby innych firm, o których pewnie będę Wam za jakiś czas pisać.


4. Pędzle

Jeżeli chodzi o to, to również na to nie warto od razu wydawać milionów monet. Najlepiej zaopatrzyć się w takie, które sprawnie i w miarę szybko pomogą nam rozprowadzić dany preparat po zdobionej powierzchni. 

5. Dodatki to już kwestia Waszej kreatywności. 

O dodatki i zdobienia musicie zatroszczyć się sami. To gdzie i na jaki klej je przykleicie to też już Wasza kwestia;). U mnie dobrą robotę robi klej magik, który w sumie powinien być dostępny w każdym sklepie plastycznym. 


W sumie to chyba tyle jeżeli chodzi o podstawowe rzeczy w związku z decoupage to chyba wszystko. W razie czego pytajcie, a ja jak będę mogła to w miarę możliwości odpowiem. 

Komentarze

  1. Czyli krok po kroku- im dalej w las tym więcej...rzeczy do kupienia;) Nie mam chyba na tyle przestrzeni aby się spełniać artystycznie w ten sposób...
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mam ograniczoną przestrzeń, a jeszcze przecież mam domową biblioteczkę i robię kartki ;). A przecież jest też potrzebne miejsce do życia ;). Dlatego ja ostatnio mam postanowienie, żeby więcej rysować - rysunki łatwiej przechowywać :D

      Usuń
  2. Też lubię ten rodzaj ozdabiania. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetnie to wszystko opisałaś i wytłumaczyłaś, mistrzyni! :) Bardzo lubię też czasami pobawić się drewnem, farbami, serwetkami, decoupage jest super :) Pięknie wykonane przez Ciebie prace :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Przyjemnie czytać kiedyś ktoś pisze o swojej pasji w taki sposób jak Ty - z pasją i sercem. Wszystko ładnie i jasno opisałas i wyjaśniłaś. Prosto i jasno - przydatne rady i wskazówki z własnego doświadczenia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Bardzo mi miło czytać tak miłe słowa :)

      Usuń
  5. Mnie się bardzo podobają takie zabawy, ale niestety brakuje mi na nie czasu... może kiedyś mi sie uda rozwinąć skrzydła....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak, a to jest dość czasochłonne...proste, ale jednak wymaga pracy i czasu.

      Usuń
  6. Ja decoupage podziwiam u innych, ale przyznaję, że do tworzenia w tej technice jakoś mnie nigdy nie ciągnęło :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie do niedawna też nie ciągnęło to dej techniki. Ba! Nie ciągnęło mnie nawet do manualnych rzeczy.

      Usuń

Prześlij komentarz

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google oraz inne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.