"Czarnobyl. Spowiedź reportera" , Igor Konstantin

Wydarzenia z Czarnobyla zawsze wzbudzały ciekawość. Dlatego też serial odniósł taki sukces i dzięki temu pojawiają się nowe książki o tym miejscu oraz wznawiane są starsze publikacje. Sama po nie chętnie sięgam i cieszy mnie fakt, że teraz są tak bardzo dostępne i popularne. 

Ostatnio sięgnęłam po "Czarnobyl. Spowiedź reportera" Igora Kostina, która wpadła mi w ręce podczas mojej ostatniej wizyty w bibliotece. "Czaiłam się" na tą książkę już od dłuższego czasu, ale szkoda było mi pieniędzy na album ze zdjęciami i minimalną ilością tekstu. Na szczęście biblioteki w naszym mieście co jakiś czas dokupują książki, dzięki czemu pojawiają się w nich również nowości. 

Kiedy przeglądałam tą książkę nie śpieszyłam się zbytnio i dawkowałam sobie opublikowane w niej treści. Sama urodziłam się ok. miesiąc przed katastrofą w czarnobylskiej elektrowni i ten temat poniekąd dotyczy również mnie. Zarówno ta, jak i inne książki o tej tematyce pozwalają mi lepiej zrozumieć to, co się wtedy wydarzyło, a przede wszystkim zobaczyć jak radzili sobie miejscowi z zaistniałym problemem. Większość tych historii jest poruszająca, a część z nich przeraża - bo tak na prawdę ludzi odpowiedzialnych za to co się wydarzyło nie spotkały żadne konsekwencje. 

"Czarnobyl. Spowiedź reportera" pokazuje krajobraz zaraz po "wypadku" w elektrowni i kilka lat po. Moim zdaniem świetnie spina wszystkie inne publikacje na ten temat - łącznie z serialem i nie żałuję, że sięgnęłam po tą książkę. Chociaż chyba nadal nie kupiłabym jej za własne pieniądze - ale nie ukrywam, że cieszyłabym się np. gdybym dostała ją w prezencie. 

Przede mną zapewne jeszcze nie jedna książka o czarnobylskiej tematyce; a jesteście ciekawi publikacji, którą przeczytałam już jakiś czas temu na ten temat, to zapraszam do notki pt. K. Brown, "Czarnobyl. Instrukcje przetrwania." Aktualnie zaczęłam czytać na Legimi "Czarnobylską modlitwę" i myślę, że również o niej Wam napiszę jak już ją przeczytam. 

Komentarze

  1. oja! bardzo bym chciała to przeczytać ! :) to musi być mega ciekawe ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I jest. Te zdjęcia mają coś magnetycznego w sobie i w pewien sposób są przerażające.

      Usuń
  2. Ja już byłam na świecie jak ta katastrofa się zdarzyła, choć byłam mała. Książki o tej tematyce mnie nie zaciekawiają ale lubię oglądać w tv dokumenty...Mieszkam niedaleko granicy ukraińskiej a że zaczynają dopuszczać na to miejsce ludzi może kiedyś pojadę i zobaczę te pustki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też już byłam - urodziłam się nieco ponad miesiąc przed katastrofą i chyba dlatego mnie tak to wszystko interesuję. Też chcę kiedyś tam pojechać.

      Usuń
  3. Czytałam bardzo pozytywne recenzje tej książki, zdecydowanie do przeczytania!
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Oglądałam serial i po nim postanowiłam, że odwiedzę to miejsce. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja do Czarnobyla chciałam pojechać jeszcze przed serialem, chociażby z tego powodu, że ta katastrofa wydarzyła się ok. miesiąc po moim urodzeniu.

      Usuń
  5. U mnie temat Czarnobylu również wzbudza ogromną ciekawość. Przecież to było niedawno temu, człowiek myśli, że ogarnia całą technologię i jej aspekty, a tu taka tragedia! Zainteresowałam się bardziej po obejrzeniu serialu na HBO, który świetnie pokazuje przyczyny i skutki wybuchu. Po książki jeszcze nie sięgnęłam. Jeszcze, bo widzę tu idealną pozycję dla siebie. :)

    www.pomistrzowsku.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie. Takie wydarzenia uczą pokory i ja coraz bardziej jestem przerażona tym jak bardzo nam jej brak.

      Usuń
  6. Bardzo ważny tematycznie reportaż, więc chętnie przeczytam. 😊

    OdpowiedzUsuń
  7. W ubiegłym roku wydano wiele ciekawych reportaży o ,,Czarnobylu". Na jakiś z pewnością się zdecyduję.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że warto. Ja już przeczytałam 2 książki na ten temat i na pewno nie są to ostatnie publikacje o tej tematyce, które przeczytam.

      Usuń
  8. Serial 'Czarnobyl'totalnie rozwalił mnie na łopatki, więc wyobrażam sobie, że książka o tej tematyce będzie bardziej dobitna i pełna w obrazy tej tragedii. Bardzo ciekawa pozycja, i pozazdrościć tak dobrze zaopatrzonej biblioteki :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie ta książka okazała się uzupełnieniem serialu i sam fakt, że zdjęcia były robione w Czarnobylu prawie od razu po tragedii sprawił, że stały się jeszcze bardziej wymowne.

      Usuń

Prześlij komentarz

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google oraz inne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.