"Pan Lodowego Ogrodu. Księga II", Jarosław Grzędowicz

 Pierwszy tom Pana Lodowego Ogrodu pozostawił mnie w takim niedosycie, że od razu po jego przeczytaniu sięgnęłam po jego kontynuację. Ta część zaczyna się dokładnie w tym momencie, w którym autor nas zostawił w poprzednim tomie. Dlatego już od pierwszych stron byłam zainteresowana tym jak będzie się toczyć fabuła. Ciekawiło mnie to jak Vuko wybrnie z beznadziejnej sytuacji, w której się znalazł; i jak potoczą się losy młodego cesarza, który również znalazł się w tragicznej sytuacji. 

Mam wrażenie, że powyższa część jest nieco bardziej dynamiczna od pierwszej dzięki czemu trudniej było mi ją odłożyć. Dlatego też tę książkę targałam ze sobą w każde możliwe miejsce - niezależnie od tego czy szłam na badania czy do pracy to miałam ją w torebce i wykorzystywałam każdą wolną chwilę na czytanie. 

Pan Lodowego Ogrodu to przede wszystkim dobra rozrywka będąca fuzją science fiction i fantazy. Jednakże to również historia o determinacji, odwadze, przywiązaniu i lojalności. Jednakże w tej serii znajdziemy także wątki wskazujące na to jak łatwo zatracić się we władzy, która kusi tym bardziej, że w świecie Midgaardu łatwo po nią sięgnąć przybyszom z Ziemi. Wszystko to jest podane w bardzo lekki i przystępny sposób dzięki czemu chętnie wracałam do tej powieści w momentach, w których miałam chociaż trochę czasu. 


Mimo tego, że zarówno ten i poprzedni tom bardzo mi się podobał, to widzę pewne mankamenty tejże serii. Otóż mam wrażenie, że autor bardzo inspirował się popularnymi seriami fantasy i pewne skojarzenia z książkami, które znam były dla mnie zbyt oczywiste, a przez to banalne. Jednak mimo to świetnie bawiłam się podczas lektury tej książki i przypuszczam, że po kolejny tom również sięgnę stosunkowo szybko. 

Komentarze

  1. Cały czas sobie obiecuję, że sięgnę, pozdrawiam .

    OdpowiedzUsuń
  2. Z pewnością przyciąga uwagę okładką, jak i fabułą.

    OdpowiedzUsuń
  3. Niestety nie są to moje klimaty 😀

    OdpowiedzUsuń
  4. chcę przeczytać.... ale nie wiem kiedy

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie czytałam jeszcze pierwszego tomu, ale już od bardzo dawna chodzi mi po głowie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Książka jest bardzo znana, powinnam kiedyś do niej zajrzeć. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Słyszałam o tej serii, ale nie mam jej w planach.

    OdpowiedzUsuń
  8. Kurczę, jeszcze nie czytałam. Ale wypada znać

    OdpowiedzUsuń
  9. Książki tego autora jeszcze przede mną. Jestem ich bardzo ciekawa. ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google oraz inne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.