"Batman - Metal: Mroczne dni", Greg Capullo, Andy Kubert i inni

Odkąd pamiętam lubię filmy o superbohaterach. Zatem kwestią czasu było sięgnięcie również po komiksy, w których jest ich pełno. Okazuje się, że mam spore zaległości, które zaczęłam nadrabiać z wielką przyjemnością. Ostatnio sięgnęłam po pierwszy tom długo oczekiwanej serii Batman - Metal: Mroczne dni. 

Otóż podczas dochodzenia w sprawie istnienia oraz właściwości różnych metali, które od wielu tysiącleci są ukryte w różnych miejscach na świecie Batman odkrywa spisek mający na celu otwarcie portalu, który prowadzi do mrocznego uniwersum. Znajdują się w nim światy, w którym losy poszczególnych bohaterów potoczyły się zupełnie niż te, które znamy; a opowiadana w trzech tomach historia ma do głębi wstrząsnąć bohaterami uniwersum DC Odrodzenie. 

Autorzy komiksu snują intrygę szeroko zakorzenioną w mitologii Batmana. Zatem sięgając po tą serię dobrze jest znać przynajmniej kilka filmów o tym superbohaterze, żeby mieć jakikolwiek punkt odniesienia.

Powyższy komiks okazał się dla mnie świetną rozrywką nie tylko przez wciągającą historię, ale również dzięki bohaterom, których lubię oraz rysunkom niesamowicie trafiającym w moją stylistykę. Czymś jeszcze za co polubiłam ten komiks jest to, że znalazłam w nim elementy, które lubię nie tylko w komiksach, ale w fantastyce w ogóle. Dlatego też zamierzam sięgać po kolejne części z serii, a przede wszystkim nadal nadrabiać zaległości w czytaniu komiksów i mam nadzieję, że to będzie jedna z moich najlepszych literackich podróży. 

Poniżej zostawiam Wam jeszcze kilka zdjęć na pokuszenie. ;) 
 



Dajcie znać czy czytujecie komiksy lub oglądacie filmy na ich podstawie. :)

Komentarze

  1. Czytuję od czasu do czasu. Nie ukrywam. Jako dziecko i nastolatek miałem ich pokaźną kolekcję - przekazaną około szóstej klasy SP koledze z osiedla - ciekaw jestem - czy jeszcze je ma. Teraz komiksy, kupuję chrześniakowi. Ale takie dla dzieci. Natomiast ekranizacje na podstawie komiksów chętnie niegdyś oglądałem, teraz mniej. Pozdrawiam z deszczowego południa Polski - i chłodnego ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Komiksy nie są dla mnie, ale filmy oglądałam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja lubiłam filmy o superbohaterach, do momentu kiedy stały się strasznie żenujące :) Nie jestem w stanie sobie przypomnieć, czy w życiu przeczytałam jakiś komiks inny, od zamieszczanych w Bravo czy BravoGirl :D Ale myślę, że chętnie zaczęłabym przygodę z tym gatunkiem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nie wszystkie filmy superbohaterach lubię. W sumie to chyba nawet mam kilka ulubionych i to po komiksy o moich ulubionych superbohaterach sięgam. :)

      Usuń
  4. Nie lubię komiksów, niestety, ale przyznaję, że grafiki tutaj przyciągają oko ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja długo nie mogłam się do nich przekonać, ale od jakiegoś czasu coraz częściej po nie sięgam i zaczynam je coraz bardziej lubić. :)

      Usuń
  5. Tego konkretnego tomu nie czytałam. We wrześniu wychodzą Ptaki nocy z DC, więc będę miała co czytać.
    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja w ogóle lubię komiksy z DC i mam ich coraz więcej na swojej półce. Chociaż na razie nadrabiam zaległości w historiach o Batmanie i komiksy o Lucyferze. :)

      Usuń
  6. Heh Batman to mój ulubiony superbohater

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo lubię sięgać po komiksy, chętnie to robię. A w tym, muszę przyznać podoba mi się styl autora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też coraz chętniej po nie sięgam. A to jak ten komiks jest zrobiony to jest coś niesamowitego. Samo przeglądanie go i podziwianie ilustracji zajęło mi sporo czasu.

      Usuń
  8. Czasem czytam komiksy, więc może kiedyś się skuszę. Za to filmy na ich podstawie oglądam częściej. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Filmy na ich podstawie też oglądam częściej, ale pracuję nad tym, żeby to się zmieniło. ;)

      Usuń
  9. Od czasu do czasu lubię sięgnąć po komiksy :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To super. Ja w sumie dopiero stosunkowo niedawno się do nich przekonałam.

      Usuń

Prześlij komentarz

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google oraz inne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.