28/2023 "Horrorstör", Grady Hendrix

Moje pierwsze spotkanie z twórczością Grady'ego Hendrixa, było całkiem udane. Dlatego postanowiłam sięgnąć po jego kolejną książkę. Padło na "Horrorstör", który już od dłuższego czasu przewijał mi się w przestworzach Internetu. Zaintrygowała mnie kreatywność jeżeli chodzi o wydanie książki i nadzieja na dobry horror w klasycznej konwencji. 

~*~

Otóż coś dziwnego dzieje się w salonie meblowym Orsk w Cleveland w stanie Ohio. Każdego ranka pracownicy zastają tam połamane regały, stłuczone szklanki oraz roztrzaskane szafy. Sprzedaż spada, kamery monitoringu niczego nie wychwytują, a menadżerowie wpadają w panikę. Aby rozwiązać zagadkę, troje pracowników zgłasza się na całonocny dyżur w sklepie. Od zmierzchu do świtu patrolują opustoszały Salon Wystawowy i natykają się na dziwne zjawiska oraz doświadczają potworności przekraczających ludzkie pojęcie.  

~*~

Tak jak wspomniałam na początku do sięgnięcia po tę książkę skusiła mnie nie tylko klasyczna konwencja horroru i ciekawe wydanie książki, ale także to, że moje wcześniejsze spotkanie z twórczością autora było całkiem udane. Jednak w przypadku tej powieści czuje się ogromnie zawiedziona. Przez pierwszą połowę tej historii nie dzieje się zupełnie nic i człowiek traci już nadzieję, że cokolwiek się wydarzy. Dopiero mniej więcej w połowie książki akcja cokolwiek się rozkręca, jednakże nie na tyle, żeby móc się chociaż trochę przestraszyć. Tak w ogóle to odniosłam wrażenie, że postaci w tej książce po prostu są by być i nie ma w nich nic, co sprawiałoby, że ich zapamiętam. Poza tym w tej historii zupełnie nie ma jakiejś atmosfery grozy czy jakiegokolwiek klimatu, który sprawiałby, że ta opowieść zostanie ze mną na dłużej. A szkoda, bo lubię tego typu historie, a ta w "Horrorstör" ma potencjał - szkoda tylko, że niewykorzystany.  

Komentarze

  1. Odpowiedzi
    1. też tak myślę - tym bardziej, że książka mogła okazać się świetna.

      Usuń
  2. Ja raczej nie sięgnę po ten tytuł.

    OdpowiedzUsuń
  3. Czasem niestety tak bywa, że książka rozczarowuje :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ach, bardzo szkoda, że mimo ciekawego pomysłu wykonanie okazało się rozczarowujące. Kojarzę okładkę tej książki - byłam ciekawa co się za nią kryje. Teraz już wiem, że raczej nie sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Oj wielki żal, liczyłam, że będzie to świetna historia :(

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie poznałam jeszcze twórczości tego autora 😊

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam tę książkę w planach, ale czekam aż się pojawi w którejś z bibliotek :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google oraz inne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.