"Psychologia dla początkujących"

"Psychologia dla początkujących" to kolejna pozycja z księgarni TaniaKsiazka.pl, która mnie zainteresowała. Sama interesuję się psychologią, której podstawowa znajomość jest ważnym elementem mojej pracy. Dlatego też z ciekawością zapoznałam się z książką o psychologii skierowaną do dzieci. Jest to publikacja, która w prosty sposób wyjaśnia podstawy tej dziedziny nauki i może zaspokoić ciekawość dzieci odnośnie mechanizmów, które nami kierują. W tej książce znajdują się informacje między innymi na temat kluczowych funkcji mózgu, różnic między ludźmi, dorastania i rozwoju, ludzi jako istot społecznych i in. W dodatku powyższa publikacja jest naprawdę świetnie przemyślana i zilustrowana. 


Prostota i zarazem kreatywność podania wiedzy w przypadku tej książki jest naprawdę niesamowita i moim zdaniem zainteresuje niejedno dziecko i być może zainspiruje do dalszego zgłębiania wiedzy psychologicznej. W dodatku poza wiedzą z tej dziedziny dzieci mogą dowiedzieć się w jakich dziedzinach może pracować psycholog, więc być może w jakimś małym człowieku zawita myśl, aby w przyszłości wybrać właśnie ten zawód. 


Ogromnie cieszy mnie, że powstają takie książki, bo psychoedukacja dzieci i młodzieży w naszym kraju leży i kwiczy. Dlatego też każda publikacja tego typu jest moim zdaniem na wagę złota - tym bardziej jeżeli jest tak dobrze zrobiona. Właściwie nie ma co, więcej rozwodzić się na temat tej książki, gdyż jest na tyle dobra, że zostaje mi ją Wam polecić. Tym bardziej jeśli macie dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. bo to właśnie do nich jest skierowana ta książka. 

Komentarze

  1. Rozglądnę się za tą książką, ale wśród nowości bibliotecznych. Na studiach miałem kilkaset godzin psychologii, od czasu do czasu sięgam po takie książki :-) .

    OdpowiedzUsuń
  2. Z zawodu jestem psychologiem dziecięcym, więc chętnie przeczytam tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  3. W końcu pojawiają się ciekawe publikacje, na które naprawdę warto zwrócić uwagę!

    OdpowiedzUsuń
  4. Myślę, że warto sięgnąć. Przypomnieć sobie, a może okaże się, że nie znam podstaw, któż to wie. Nie mamy przecież pamięci doskonałej. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. To rzeczywiście ważne, aby powstawały tego typu publikacje.

    OdpowiedzUsuń
  6. Tym razem nie dla mnie, ale moja przyjaciółka może być zainteresowana tą książką.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ależ teraz jest świetny wybór na rynku takich ważnych książek, napisanych w przystępny i co najważniejsze ciekawy sposób! Sama bym chętnie sięgnęła po te publikację! ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Mój syn właśnie chodzi do przedszkola, ta książka pewnie w prosty sposób mogłaby mu wyjawić czym naprawdę jest psychologia. Dla niego to na razie termin abstrakcyjny.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google oraz inne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.