"Ziarno granatu. Mitologia według kobiet"

 Lubię sięgać po książki inspirowane mitologią lub opowiadające mity na nowo. Dlatego nie mogłam odmówić sięgnięcia po "Ziarno granatu. Mitologię według kobiet" z księgarni TaniaKsiazka.pl

Otóż w powyższej publikacji znajdziecie mity opowiedziane z kobiecej perspektywy. W końcu boginie w mitach zwykle są zabijane, gwałcone, maltretowane, upokarzane i poniżane. W dodatku mają wprawę w grzebaniu własnych dzieci. Jednakże przekazy starogreckie przekazują całe bogactwo doświadczania kobiecości - jest tam cielesność, zmysłowość, intelektualne wyzwania, macierzyństwo, praca i dbanie o dom. To portrety kobiecej krzywdy - uciszanej i negowanej. 

Autorki poszczególnych tekstów pokazują, że mity greckie nie straciły na aktualności, mocy i znaczeniu. Są one odważnymi, drapieżnymi, okrutnymi i naruszającymi tabu historiami, które są symboliczne oraz metaforyczne. A zatem uruchamiają wyobraźnię i często dają nam do myślenia.

Czytając powyższy zbiór tekstów warto dać sobie więcej czasu na jego przeczytanie, by móc pochylić się nad każdym z nich. Ja wiele fragmentów mam pozaznaczanych zakreślaczami, bo znalazłam tam wiele słów, które do mnie przemówiły i chciałabym móc do nich wrócić. Zresztą przypuszczam, że "Ziarno granatu" stanie się jedną z tych pozycji, które będę raz na jakiś czas podczytywać - nawet pomimo tego, że nie wszystkie teksty przypadły mi do gustu. Jednakże dla mnie jest to książka zawierająca opowieści, w których z łatwością przejrzy się wiele kobiet i chociażby dlatego warto po nią sięgnąć.  W dodatku jest naprawdę bardzo ładnie wydana. 

Pozwólcie, że w tym miejscu Was zostawię. A to dlatego, że ciężko mi cokolwiek więcej napisać bez psucia Wam przyjemności z czytania. W każdym razie dajcie znać czy czytaliście już tę książkę. A może macie ją w planach? 

Komentarze

  1. Wiele dobrego czytałem i słyszałem o tej książce. Wędruje na obowiązkową listę lektur do przeczytania :-) . Pozdrawiam serdecznie :-) .

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeśli przeczyta ten komentarz Agnieszka Kaniuk - z bloga "Kocie czytanie" - to mam dla niej informację, że laptop na jej blogu niestety się zawiesza i nie mogę u niej dodawać komentarzy .

    OdpowiedzUsuń
  3. Pierwszy raz czytam o tej książce, ale naprawdę mnie zaciekawiła.

    OdpowiedzUsuń
  4. Od kiedy tylko dowiedziałam się o tej książce, chcę ją przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  5. Czyli na lekturę tego zbioru muszę zarezerwować sobie więcej czasu. Dobrze wiedzieć.

    OdpowiedzUsuń
  6. Pierwszy raz czytam o tej książce, ale myślę, że mogłaby mi się ona spodobać.

    OdpowiedzUsuń
  7. Dzięki tej recenzji mam już ja w planach :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Będę miała na uwadze tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawa pozycja - lubię mitologiczne historie i ta kobieca perspektywa jest też interesująca. Zapisuję tytuł :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo lubię mity, więc na pewno sięgnę po tę książkę. :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google oraz inne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.