"Przedsionek piekła", Anna Bailey

Lubię sięgać po książki, których fabuła osadzona jest w małych miasteczkach. Moim zdaniem jest to świetny punkt wyjścia dla wielu historii - niezależnie od gatunku. Dlatego też sięgnęłam po "Przedsionek piekła" Anny Bailey, który znalazłam na TaniaKsiazka.pl.

~*~

Małe miasteczka zazwyczaj kojarzą się ze spokojem, ciszą i zżytą lokalną społecznością. Mieszkańcy takich miejscowości często cieszą się również bliskością natury. Jednakże zdarza się, że wielu mieszkańców takiego miejsca ma swoje sekrety, których pilnie strzeże. Tak jest w tym przypadku. Ale zacznijmy od początku...

Whistling Ridge to jedno z wielu małych miasteczek. Jednak jest ono rajem jedynie dla turystów. Natomiast poza sezonem diabeł mówi tu dobranoc - pomimo tego, że ostatnie zdanie należy do pastora Pierwszego Kościoła Baptystycznego. A może właśnie dlatego...

Pewnego dnia nastoletnia Emma, zostawia swoją najlepszą koleżankę Abi na imprezie w lesie. Tak jak większość nastolatek w ich wieku, dziewczyny sądzą, że ich życie dopiero się zaczyna. W końcu są w ostatniej klasie liceum i niebawem świat stanie przed nimi otworem. Jednak w noc, w której jedna z dziewczyn zostaje na imprezie wydarzy się wiele rzeczy, a Emma może już nigdy nie zobaczyć przyjaciółki. Wiedziona poczuciem winy dziewczyna, zrobi wszystko, aby ustalić, co naprawdę się stało.

~*~

Zanim sięgnęłam po "Przedsionek piekła" słyszałam o nim wiele dobrego i właściwie to skłoniło mnie do sięgnięcia po tę książkę. Jest to lekko napisana historia, w której od zaginięcia nastolatki zaczynamy poznawać tajemnice poszczególnych mieszkańców. To jacy są oraz z czym zmagają się poszczególni bohaterowie świetnie obrazuje to jak często wygląda życie w małych miejscowościach (mam porównanie, bo sama mieszkam w jednej z nich) - przypuszczam, że wygląda to podobnie na całym świecie. Akcja właściwie toczy się niespiesznie, co jest atutem tej historii, bo dzięki temu możemy bardziej wczuć się w historię. 

Moim zdaniem autorka świetnie uchwyciła to jak ludzie potrafią funkcjonować w takiej społeczności, a przede wszystkim mentalność wielu ludzi żyjących w tego typu środowiskach. Już samo to sprawia, że warto sięgnąć po tę książkę - tym bardziej jeżeli lubi się powieści w rozbudowaną warstwą obyczajową. 

W "Przedsionku piekła" z każdą stroną lepiej poznajemy mieszkańców wioski - również postać pastora, który mnie osobiście przerażał, bo to jeden z tych kapłanów, którzy straszą wiernych m. in. czymś co na katolickim podwórku w naszym kraju określa się tęczową zarazą. Człowiek ten upatrywał zła również w zdegenerowanym świecie, który kusi ludzi do złego (szczególnie tych młodych), przez co np. sięgają po narkotyki. Dlatego też z każdą kolejną stroną autorka wzbudza w czytelniku ciekawość odnośnie tego co właściwie się stało, w noc imprezy, podczas której zaginęła jedna z nastolatek. W dodatku atmosfera w miasteczku robi się coraz bardziej duszna...

Obiektywnie ta książka jest naprawdę dobra i jestem przekonana, że "Przedsionek piekła" spodoba się tym z Was, którzy lubią literaturę obyczajową oraz thrillery. Autorka przemyca w swojej historii trudne tematy takie jak chociażby przemoc w rodzinie, nietolerancję oraz zmaganie się z rasizmem, co powinno dać czytelnikowi do myślenia. Dlatego też na pewno będę ją polecać tym znajomym, którzy lubią gatunki, o których wyżej wspomniałam, bo przypuszczam, że będą zadowoleni z lektury. Ja jednak po raz kolejny przekonałam się, że mimo tego, iż właściwie nie mam książce nic do zarzucenia, to jednak nie jest to "mój" gatunek. Zapewne będę jeszcze sięgać po książki tego typu (szczególnie te, które już mam w domu), jednak przez większość czasu będę zostawać w swojej czytelniczej bańce, w której czuje się najbardziej komfortowo. 

Tymczasem sprawdźcie również inne nowości z księgarni Taniaksiazka.pl

Komentarze

  1. Tytuł zapisuję sobie. Wygląda na ciekawą książkę. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. To zdecydowanie książka, którą ja chcę przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  3. To zdecydowanie książka, którą chcę przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  4. Brzmi bardzo ciekawie, będę pamiętać o tym tytule. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zdecydowanie poznam historię, bo takie klimaty bardzo lubię. Chętnie bym się wymieniła z Twojej książki na jakieś moje puzzle ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O to możemy się jakoś zgadać na taką wymianę, bo część książek zbieram sobie do sprzedania lub oddania. I np. "Przedsionek piekła" jest nominowany właśnie do sprzedaży, oddania do biblioteki lub jakiejś wymiany. Ale generalnie mogę Ci przesłać zdjęcia książek, którymi mogłabym się wymienić za jakieś puzzle. :D

      Usuń
  6. Przyznaję, że bardzo mi się podobała :)

    OdpowiedzUsuń
  7. To z pewnością książka warta uwagi :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Małe miasteczka rządzą się własnymi prawami.... Z ciekawością przeczytam tę książkę!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google oraz inne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.