"Monster: Aileen Wuornos. Zrozumieć seryjną zabójczynię.", Christopher Berry-Dee

 Seryjni zabójcy ciekawią mnie już od dawna i czasem lubię sięgać po książki na ten temat. Dlatego z chęcią sięgnęłam po "Monster: Aileen Wuornos. Zrozumieć seryjną zabójczynie", którą zamówiłam na Taniaksiazka.pl. Publikacja ta zainteresowała mnie tym bardziej, że jest o seryjnej morderczyni, a kobiety znacznie rzadziej niż mężczyźni mordują seryjnie. 

Kobieta, o której jest ta książka została porzucona przez matkę w wieku czterech lat. Była gnębiona fizycznie i psychicznie przez dziadków, którzy ją adoptowali. W dodatku tułała się po ulicach i oddawała się za papierosy i pieniądze. Aileen za to co zrobiła została skazana na sześć wyroków śmierci. 

Zbrodnie tej kobiety były odwrotnością pewnego schematu. Bo w końcu zwykle to prostytutki padały ofiarą morderców. A historia Aileen wzbudza wiele ciekawości i podobno ta zabójczyni została wzniesiona do statusu kultowej postaci, o której powstało wiele filmów i książek.

~*~ 

Mimo tego, że jakiś czas temu przeszłam przez fascynację seryjnymi mordercami to o Aileen Wuornos wiedziałam niewiele. Dlatego tym bardziej chętnie sięgnęłam po powyższą publikację, która przybliża nam nie tylko sylwetkę tej kobiety i jej zbrodnie, ale także jej egzekucję. 

Autor bardzo rzeczowo opisuje przypadek tej zabójczyni i nieco pozwala nam zrozumieć to dlaczego zabijała - a przynajmniej ja poniekąd mogłam to zrobić. Nie jest to wprawdzie coś wybitnego, co zostanie ze mną na długo. Jednakże na pewno jest to książka, która zaspokoiła to moją ciekawość odnośnie kobiety, która popełniła w swoim życiu nie jedno morderstwo. 

Myślę, że "Monster: Aileen Wuornos. Zrozumieć seryjną zabójczynię." jest całkiem dobrą książką, która może spodobać się tym z Was, którzy lubią tematykę true crime związaną z seryjnymi morderstwami. W dodatku ze względu na to jak została napisana myślę, że spokojnie można ją wziąć ze sobą na miasto i czytać chociażby w poczekalni, w przychodni oczekując na wizytę u lekarza. W każdym razie polecam Wam tą książkę z czystym sumieniem. 

Tymczasem sprawdźcie też inne nowości w księgarni Taniaksiazka.pl.

Komentarze

  1. Raczej nie dla mnie, ostatnio tego typu książki omijam ;-) . Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  2. Z punktu zawodowego bardzo ta książka mnie ciekawi.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawi mnie ta publikacja.

    OdpowiedzUsuń
  4. Oglądałam film. Jeśli będę miała okazję, to książkę też przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Kiedyś uwielbiałam takie wątki o mordercach z prawdziwego życia. Myślę, że mogłabym ją przeczytać. Chociaż ostatnio mam dość okrucieństwa przez Rosję.

    OdpowiedzUsuń
  6. Też lubię czasem sięgnąć po taką książkę. Myślę, że dam jej szansę.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google oraz inne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.