Majowe stosiki książkowe|2021

 Hej, 

dzisiaj mam dla Was kolejne podsumowanie dotyczące moich książkowych zakupów, które poczyniłam w kończącym się już miesiącu. Również w maju uzbierałam spore stosiki, więc bez zbędnego przedłużania zapraszam na dalszy ciąg notki. :)

Stosik 1:

Od góry: 

  1. "Pachnidło", Patrick Suskind - czytałam już kiedyś tą książkę, ale miałam egzemplarz z biblioteki. Jednak wiem, że będę wracać do tej powieści i postanowiłam ją mieć na tej półce,
  2. "Pięć. Nieopowiedziane historie kobiet zamordowanych przez Kubę Rozpruwacza", Halle Rubenhold, 
  3. "Bestia. Prawdziwa historia księcia",
  4. "Wiedźma. Prawdziwa historia złej królowej",
  5. "CBD dla urody. Jak stosować konopie, by przywrócić blask skórze", dr Manisha Singal,
  6.  "Rosyjska czarna magia", Natasha Helvin, 
  7. "Była sobie rzeka", Diane Setterfield, 
  8. "Baśnie wybrane braci Grimm", tł. Eliza Pieciul - Karmińska, il. Marcin Minor

Stosik 2: 



Od góry: 
  1. "Topieliska", Ewa Przydryga, 
  2. "Stracone miliony", Jess Walter, 
  3. "Podziemie. Świat pod naszymi stopami", Will Hunt, 
  4. "Podziemia. W głąb czasu", Robert Macfarlane, 
  5. "Cień utraconego świata", James Islington, 
  6. "Rytm wojny", Brandon Sanderson

Stosik 3: 


Od góry: 
  1. "Kraków cywilizacjonistów 2055", Paweł Słomiak, 
  2. "Sługa krwi", Adam Przechrzta, 
  3. "Topieliska", Ewa Przydryga - zupełnie nie wiem dlaczego ta książka znalazła się w tym zestawieniu dwa razy.;)
  4. "Klinika", Klaudia Miniak, 
  5. "Rebeka", Daphne du Maurier, 
  6. "Jezus Niechrystus", Piotr Augustyniak
Poza tym zamówiłam też coś, co poza tym, że można czytać, można też oglądać. Jestem zakochana szczególnie w albumie "Zew Cthulhu" H. P. Lovecrafta: 



Poza tym zaczęłam odkrywać komiksy. Szczególnie te z DC. Ostatnio zamówiłam sobie serię Batman Metal, a także z tego co się zorientowałam pierwszy tom serii, która jest kontynuacją cyku Batman Metal, czyli "Batman, który się śmieje"



Końcem maja przygarnęłam jeszcze:


  • "Cymanowski chłód", S. Darda, M. Witkiewicz, 
  • "Jaskółki czarnobyla", M. Audic, 
  • "Klara i słońce", K. Ishiguro, 
  • "Córy ziemi", A. Leceaga, 
  • "Arcymag", Ch. M. Holmberg, 
  • "Wrócę przed nocą", Jerzy Szeperkowicz,
Poza tym w jednym z antykwariatów na Allegro kupiłam: 

  • "Mężczyźni, którzy nienawidzą kobiet", S. Larsson, 
  • "Dziewczyna, która igrała z ogniem", S. Larsson, 
  • "Zamek z piasku, który runął", S. Larsson.
  • "Gra anioła", C. R. Zafon, 
  • "Cień wiatru", C. R. Zafon, 
  • "Labirynt duchów", C. R. Zafon, 
  • "Więzień nieba", C. R. Zafon.
Powiem Wam, że staram się ograniczać moje książkowe zakupy, ale czasem nie umiem przejść obojętnie obok książek, na których mi zależy. Pozostaje mi jedynie pogodzić się z moim małym nałogiem. ;). 

Komentarze

  1. Piękne stosy. Sam bym coś podkradł. Papierowych już nie kupuję, chyba , że podręczniki. Pozdrawiam i miłej lektury :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja większość książek, które mam to wersje papierowe. Wprawdzie przekonałam się do e-booków, ale wciąż jeszcze wolę książkę w papierze.

      Usuń
  2. Znalazłam w Twoich stosikach kilka książek, które chciałabym przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Topieliska wkrótce będę czytała.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem ciekawa Twojej opinii, tym bardziej, że mnie jakoś specjalnie nie zachwyciły.

      Usuń
  4. Sporo tego, z Twoich stosików przeczytałam tylko trylogię Millennium 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też już ją czytałam, ale chyba oddałam komuś swoje egzemplarze. A stwierdziłam, że w sumie chętnie bym wróciła do tej serii, więc zamówiłam ją sobie w antykwariacie.

      Usuń
  5. Najchętniej przeczytałabym "Pomiędzy" Pawła Radziszewskiego. To tak w pierwszej kolejności. Zainteresowało mnie znacznie więcej pozycji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mnie ciekawi ta książka, ale mam ją raczej w nieco dalszych planach, bo bardziej ciekawią mnie inne powieści, które mam na regale.

      Usuń
  6. Ogromnie dużo książek, jestem naprawdę pod wielkim wrażeniem. Sam bym tyle nie przeczytał. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie ta ilość książek to zapas zaledwie na max kilka miesięcy. :)

      Usuń
  7. Smutno wyglądają te cienkie Rytmy Wojny. Ja dalej jestem wkurzony na MAG, że nie wydali tego w jednym tomie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No dokładnie, a mogliby - tym bardziej, że np. 2 pierwsze tomy są sporej grubości.

      Usuń
  8. "Była sobie rzeka" i "Cień utraconego świata" bardzo mnie ciekawią, "Rebekę" mam w planie ze względu na plakat-zdrapkę, serię Millennium z całego serduszka polecam, świetna jest, tak samo jak książki Zafóna <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie da się ukryć, że czeka mnie kilka ciekawych lektur i mam nadzieję, że nie będą na mnie długo czekać. :)

      Usuń
  9. Tyle dobroci i cudowności. Ja od mniej więcej roku mam Była sobie rzeka i do tej pory jej nie przeczytałam 😅. Kwestia czasu i ją przeczytam.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie przejmuj się. U mnie niektóre z książek czekają przynajmniej od pięciu lat na przeczytanie, ale pewnie kiedyś się doczekają. ;) Chociaż mam nadzieję, że np. "Była sobie rzeka" nie będzie długo czekać.

      Usuń
  10. Piękne stosy. Baśnie uwielbiam, "Była sobie rzeka" świetna, "Pachnidło" ciekawe, zresztą seria Larssona i proza Lovecrafta też. Zafón z kolei to jeden z moich ulubionych twórców współczesnych, bardzo przeżyłam jego ostatnią książkę. Samych dobrych czytelniczych wrażeń!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zatem czeka mnie naprawdę kawał świetnej prozy do przeczytania. Co do Zafona - planuję do niego powrót, ale nie miałam swoich egzemplarzy. "Zew Cthulhu" czytałam w standardowej wersji, ale nie mogłam się powstrzymać przed zakupem tego albumu. :) "Pachnidło" w sumie też czytałam kilkanaście lat temu, ale też nie miałam swojego egzemplarza, a planuję powrót do tej książki. Natomiast "Była sobie rzeka" to książka, która może się wpisać idealnie w moje gusta czytelnicze i mam nadzieję, że nie nie zawiedzie.

      Usuń
  11. Lubię oglądać takie stosiki książkowe :)
    Znam kilka z tych książek - "Rebekę" czy obie serie, które kupiłaś w antykwariatach, a jedną mam w planach - "Była sobie rzeka". Szalenie mi się podoba ta seria butikowa od Wydawnictwa Albatros.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też - dlatego sama chętnie tworzę takie notki. Co do "Rebeki" to ja chciałam ją przeczytać już od lat, bo czytałam serię dla młodzieży, która była inspirowana tą powieścią. Dlatego cieszę się, że została przetłumaczona na polski - zdaje się, że dawno temu też było jakieś wydanie, ale jak próbowałam je znaleźć to było niedostępne. A co do serii butikowej to moim zdaniem te wydania to mistrzostwo świata. :)

      Usuń

Prześlij komentarz

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google oraz inne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.