"Szklany mag", Charlie N. Holmberg.

"Szklany mag", Charlie N. Holmberg.
"Papierowy mag" chodził za mną na tyle długo i skutecznie, że w końcu postanowiłam sięgnąć po tą powieść. Okazała się ona na tyle dobra, że dość szybko sięgnęłam po kontynuację - "Szklanego maga".

Po kilku miesiącach względnego spokoju Ceony po raz kolejny musi zmierzyć się z niebezpieczeństwem oraz mroczną i potężną magią. Jednak tym razem stawka jest jeszcze większa i adeptka magii musi zrobić wszystko, co w jej mocy, by uratować tych, których kocha. Otóż okazuje się, że są magowie, którzy pragną pomścić okrutną Wycinaczkę, z którą nastolatka zmagała się by uratować serce i życie swojego nauczyciela.

Powiem Wam, że nie spodziewałam się, że tak bardzo polubię tą serię mimo tego, że już od dawna jestem poza targetem, w który celowała autorka. Jednak mam jakąś dziwną słabość do powieści dla młodzieży - szczególnie jeżeli zapowiada się, że są w moich klimatach. Okazało się bowiem, że autorka wykreowała całkiem przyjemny świat, który powinien spodobać się szczególnie tym z Was, którzy lubią powieści z elementami steampunk'a. Wprawdzie nie jest to jakaś bardzo ambitna książka, ale dla mnie okazała się być idealna na czas, w którym potrzebuję lżejszej lektury. Jest ona napisana w lekkim stylu, trzyma w napięciu i nie wymaga dużego zaangażowania podczas czytania. Więc czego chcieć więcej w przypadku, w którym sięga się po powieść tylko po to, aby się zrelaksować? 

Dzięki tej serii zaczęłam bardziej otwierać się na steampunk w literaturze, który nawiązuje do tak lubianej przeze mnie epoki wiktoriańskiej. Mam nadzieję, że w najbliższym czasie będę mogła sięgnąć po więcej książek w tym nurcie literackim - chociaż mam zamiar celować w bardziej ambitne historie. Dlatego też jeżeli możecie polecić coś w tym stylu to dajcie znać w komentarzach. Chętnie bliżej przyjrzę się Waszym propozycjom.:)

Komentarze

  1. Zachęciłaś, na bank zapoluję na Papierowego Maga ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie jest to mój gatunek czytelniczy, ale recenzję przeczytałam z ogromną przyjemnością. 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Mnie pierwszy tom lekko zawiódł. Dlatego nie mogę się przekonać, by sięgnąć po kolejny.
    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wierzę. Jak pierwszy tom jakiejś serii nie podpasuje, to raczej nie ma się ochoty sięgać po kolejny. W końcu wszystko jest kwestią gustu i na szczęście na rynku wydawniczym jest tyle książek, że jest z czego wybierać:)

      Usuń
  4. Niby się nie powinno oceniać książki po okładce, ale ta mają naprawdę ładne okładki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, ale ja nie umiem się oprzeć ładnym okładkom, a ta seria ma je przepiękne:)

      Usuń
  5. Nie planowałam czytać, ale skoro polecasz. Może i ja otworzę się na steampunk. Dotąd od teg stroniłam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też długo od niego stroniłam, ale w końcu się przekonałam i mam nadzieję, że wsiąknę w ten gatunek

      Usuń
  6. Ta książka ostatnio zwróciła moją uwagę dzięki niezwykłej okładce ;) Po Twoim wpisie chyba się na nią skuszę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak- okładki książek z tej serii są naprawdę bardzo ładne.

      Usuń
  7. Ale w ogóle jakie piękne okładki! Chyba dla nich po prostu bym sięgnęła! Ale tak jak Pani Olga tu napisała, po Twoim wpisie skuszę się jeszcze bardziej - pewnie po świętach.

    Spokojnego czasu! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak - okładki są bardzo ładne i przyciągają wzrok. I teraz wiele osób wszelakie rzeczy (w tym czytanie) będzie robić po świętach...chociaż mam nadzieję, że pierwszego dnia świąt uda mi się nieco poczytać:)

      Usuń
  8. Raczej nie dla mnie, chyba się nie skuszę ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja słyszałam raczej złe opinie, ale mnie zaciekawiłaś

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta książka nie jest wybitna, ale jak szuka się literatury rozrywkowej w tym klimacie to nie jest taka zła :)

      Usuń

Prześlij komentarz

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google oraz inne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.