"Szóstka Wron" Leigh Bardugo

"Szóstka Wron" Leigh Bardugo czekała na swój czas w mojej biblioteczce dość długo i dopiero niedawno zdecydowałam się na lekturę tej książki.
~*~


Przed przestępczym geniuszem Kazem Bekker'em otwiera się możliwość zdobycia niewyobrażalnych pieniędzy. W tym celu musi podjąć się zadania, które z pozoru wydaje się niewykonalne, a mianowicie ma: 

  • włamać się do Lodowego Dworu (niezdobytej wojskowej twierdzy), 
  • uwolnić zakładnika, który może rozpętać magiczne piekło, mogące pochłonąć cały świat, 
  • przeżyć dostatecznie długo, żeby odebrać (i móc wydać) swoją nagrodę. 
Do wykonania zadania Kaz potrzebuje ludzi wystarczająco zdesperowanych, aby wraz z nim podjęli się tej karkołomnej misji oraz dostatecznie niebezpiecznych, by ją wypełnili. Dobiera sobie zatem najbardziej niebezpiecznych wyrzutków w mieście, którzy w jednym zespole mogą być nie do zatrzymania (o ile wcześniej nie pozabijają się nawzajem). 


~*~

"Szóstkę Wron" kupiłam sobie niespełna 3 lata temu w momencie, w którym trafiałam na wiele pozytywnych opinii o książkach autorki, a polskie wydanie "Królestwa kanciarzy" (kontynuacji "Szóstki Wron") stosunkowo niedawno miało swoją premierę. A, że ta seria sprawiała wrażenie historii będącej bardzo w moim klimacie to dość szybko zagościła w moim domu. 

Autorka stworzyła ciekawą historię z pełnokrwistymi i charakternymi postaciami oraz intrygującym światem, w którym łatwo się zapomnieć. Klimat powieści jest dość mroczny, a świat, w którym żyją bohaterowie bezwzględny. Lubię książki w takim klimacie, jednakże uważam, że "Szóstka Wron" to historia skierowana głównie do młodych ludzi w wieku od ok. 15/16 lat, którzy nie są jeszcze tak bardzo obeznani z literaturą, dzięki czemu nie będą się im co chwilę otwierać szufladki ze skojarzeniami związanymi z innymi książkami czy filmami. Dlatego też myślę, że powyższa powieść będzie świetna głównie dla nastolatków, którzy dopiero chcą zacząć swoją znajomość z fantastyką lub w ogóle chcą bliżej zaprzyjaźnić się z książkami. Gdyby ta historia ukazała się, jak jeszcze chodziłam do liceum to zapewne byłabym w niej totalnie zakochana. Tymczasem teraz "Szóstkę Wron" postrzegam bardziej jako ciekawą i lekką powieść, która pozwoliła mi się zrelaksować po dość trudnej lekturze. Bawiłam się świetnie czytając tą książkę i bardzo kibicowałam poszczególnym bohaterom, jednakże mimo wszystko dla mnie była to dość przewidywalna historia. Jednakże nie uważam tego za minus, ponieważ "Szóstka Wron" dostarczyła mi sporo rozrywki i mogłam się przy niej odprężyć, a przede wszystkim na chwilę zapomnieć o swoich obowiązkach. 

Podsumowując:
"Szóstka Wron" to  historia osadzona w brutalnym i bezwzględnym świecie, jednak czyta się ją lekko i szybko ze względu na jej przewidywalność i lekkie pióro autorki. Godna polecenia dla nastolatków, jednak dorosły i dojrzały czytelnik, który szuka czegoś nieskomplikowanego również będzie się dobrze bawił.

Zatem jeżeli szukacie czegoś dla swojego dziecka, to zastanówcie się również nad tą pozycją. A jeżeli szukacie czegoś na tak zwane odmóżdżenie to, to również może być coś czego szukacie.

Komentarze

  1. Co prawda, nie są to moje klimaty czytelnicze, ale bardzo podoba mi się wydanie tej książki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak - też mi się podoba to jak ta książka została wydana.

      Usuń
  2. I takie recenzje cenię - szczere i dobrze charakteryzujące książkę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że szczerość w recenzjach to podstawa i w sumie sama oczekuję, że dostanę szczerą opinię o książkę, a nie tylko laurkę.

      Usuń
  3. Książka wydaje się ciekawa, ale niestety po nią nie sięgnę. Nie przepadam za przewidywalnymi historiami, wolę coś ze skomplikowanym wątkiem, pobudzającym wyobraźnię.
    Carrrolina Blog-klik

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja nauczyłam się doceniać wartość takich książek - szczególnie po trudnych lekturach.

      Usuń
  4. Od momentu premiery chcę przeczytać tę książkę, ale nie mogę się zebrać. Ostatnio młodzieżówki fantasy to typowe odmóżdżacze.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak myślę i w sumie przez to zawsze staram się mieć kilka nieprzeczytanych książek tego typu, w razie jakby były mi potrzebne.;).

      Usuń
  5. Odpowiedzi
    1. Bywa - na szczęście rynek księgarski jest obszerny i każdy jest w stanie znaleźć coś dla siebie ;).

      Usuń
  6. Chyba juz jestem na nią za 'stara' ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta w sumie też, ale to dla mnie nie przeszkoda;) - czasem lubię sięgać po tego typu książki:D

      Usuń
  7. Ja uwielbiam tę powieść! Świetnie się na niej bawiłam i uważam, że to chyba najlepsza ksiązka autorstwa Bardugo. Polecam ją wielu znajomym, bo myślę, że niejeden czytelnik również będzie się dobrze bawić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak traktuje się tą książkę jak rozrywkę to faktycznie jest ok, chociaż ja nie bardzo rozumiem entuzjastyczne opinie, które o niej czytałam.

      Usuń
  8. Ta książka jest polecana przez wiele osób dlatego miałam ją w planach. Żałuję, że nie wykorzystałam swojego wieku do przeczytania jej, ponieważ teraz jestem trochę starsza hah :D Ale na pewno sięgnę po tę powieść.

    Pozdrawiam,
    weruczyta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jestem po 30stce i mimo to po nią sięgnęłam więc wiesz...;)

      Usuń
  9. Kupiłam ją komuś kiedyś w prezencie i pamiętam, że sama chciałam ją przeczytać, więc będę musiała wrócić do tego tytułu :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Mimo,ze to nie do końca mój gatunek książkowy to ta pozycja całkowicie do mnie przemawia i z chęcia gdy trafi mi w ręcę ja przeczytam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie mam nadzieję, że ta książka przypadnie Ci do gustu.

      Usuń
  11. Jak się zacznie czytać, to ciężko się oderwać.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google oraz inne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.