"Leksykon dzikich kobiet", K. Migacz, A. Lewickiej.

Książki z motywami z baśni, mitów i legend są jednymi z moich ulubionych i coraz częściej po nie sięgam. Na szczęście na naszym rynku wydawniczym można znaleźć coraz więcej takich publikacji, a mitologia słowiańska już jakiś czas temu zaczęła wracać do łask - co niezmiennie wywołuje u mnie ekscytacje. Dzisiaj chciałabym Wam pokazać jedną z książek, które mają szansę podbić serca czytelników z upodobaniami podobnymi do moich. Mam tu na myśli  "Leksykon dzikich kobiet" autorstwa Klaudii Migacz i Anny Lewickiej.

Jest to jedna z najświeższych publikacji wydawniczych i kiedy zaczęłam na nią trafiać w przestworzach Internetu, wiedziałam, że muszę ją mieć i (co oczywiste) przeczytać!

Leksykon jest poświęcony postaciom kobiecym przeistaczającym się w zwierzęta. Każdą z nich znamy z baśni, mitów bądź legend. Na szczęście autorki tej publikacji postanowiły szeroko podejść do tematu i przeprowadziły mnie przez mityczną krainę niemalże całego świata. Spotykamy tu postacie, które przechodzą niezwykłe przemiany, które nie są bezcelowe lecz ich zaistnienie zawsze ma jakiś powód. Czasem jest to poszukanie pomocy, innym razem oszukiwanie ludzi, schwytanie ofiary czy odpokutowanie za grzechy. Dodatkowo historia każdej z kobiet opatrzona jest piękną ilustracją. Nawiązania do tak wielu mitologii mają swoje plusy i minusy. Z jednej strony można odkryć nowe rzeczy, którymi można się zainteresować; a z drugiej brakowało mi postaci z naszego podwórka.

Po przeczytaniu tej publikacji wciąż mam duży niedosyt, ponieważ moim zdaniem dostałam zaledwie przystawkę, która pobudziła mój apetyt na bardziej treściwe wycieczki wgłąb świata baśni, mitologii i legend. I to właśnie fakt, że tekst książki kończy się zbyt szybko jest tu największym minusem. Jednak na szczęście na półce mam sporo książek, które traktują o mitologii (głównie tej słowiańskiej), baśniach i legendach. Mam zarówno opracowania popularnonaukowe, jak również beletrystykę nawiązującą do tejże tematyki. Dlatego nie zdziwiłoby mnie to, gdybym zaczęła Was zasypywać postami, które jej dotyczą. 

"Leksykon dzikich kobiet" to publikacja, którą z czystym sercem mogę polecić osobom, które dopiero wkraczają w świat mitologii i chcą wyjść poza obręb tej greckiej i rzymskiej. 

Komentarze

  1. Nie słyszałam o tej publikacji. Polecę mojemu kuzynowi, on lubi mitologiczne motywy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja nie przepadam za tego typu książkami, ale fajnie, że Tobie się podobała. 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię wszystko co związane z mitologią, więc może zainteresuję się tym tytułem :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jestem zainteresowana tą książką, jeszcze została ładnie wydana.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  5. Mitologię osób iście lubię średnio, ale znam kogoś komu ta książka na pewno sprawiłaby dużo radości :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tego typu książki traktuję jako uzupełnienie do mitologii i chętnie sięgam po takie publikacje. Zdarza się, że odkrywam dla siebie coś nowego.

      Usuń
  6. Mitologia słowiańska kiedyś bardzo mnie fascynowała. Może niebawem do niej wrócę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja dopiero ją odkrywam i mam nadzieję, że szybko się nią nie znudzę.

      Usuń
  7. Mam w planach tę książkę, słyszałam, że to jest taki leksykon - wprowadzenie w tematykę i to mi bardzo pasuje ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie pozostaje mi życzyć Ci udanej lektury:)

      Usuń
  8. Również od niedawna spotykam się z tą książką i koniecznie muszę ją szybko zdobyć ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google oraz inne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.