"Władcy Czasu"|Eva Garcia Saenz De Urturi

Na "Władców czasu" czekałam już od momentu, w którym skończyłam czytać "Rytuały wody", które moim zdaniem były dużo lepsze od "Ciszy białego miasta" i w końcu się doczekałam. 

Tym razem akcja powieści zaczyna się od tajemniczego morderstwa inspirowanego historią zawartą w książce, która właśnie się ukazała. Kraken wraz z rodziną wybrał się na spotkanie autorskie z człowiekiem, który ją napisał. To właśnie na nim autor, którego tożsamości nie zna nawet wydawca ma ujawnić swoją to kim jest. Jednak spotkanie kończy się w przykry sposób, bo w miejscu jego przebiegu zostaje dokonane morderstwo. Okazuje się, że człowiek zginął pod wpływem modnej w średniowieczu substancji na potencję. A to dopiero początek serii zabójstw dokonywanych sposobami popularnymi w średniowieczu, które opisane zostały w książce tajemniczego pisarza. 

władcy czasu

Tym razem już sam pomysł na morderstwa jest niesamowicie ciekawy. Do tego dochodzi jeszcze coś co jest niemniej fascynujące - wątki związane z psychopatią oraz osobowością wieloraką, co interesowało mnie jeszcze na studiach. Więc nie da się ukryć, że to właśnie "Władcy czasu" podbili moje serce najbardziej z całej trylogii. I tak sobie myślę, że jak już będę miała nieco więcej czasu to sięgnę po publikacje naukowe, aby odświeżyć sobie wiedzę w tych tematach. 

~*~

"Władcy czasu" to całkiem ciekawa powieść, którą pomimo tematyki czyta się bardzo lekko, a historia wciąga już od pierwszych stron. Myślę, że jeżeli nie znacie poprzednich części będziecie się w stanie połapać o co chodzi, chociaż ciężko będzie Wam zrozumieć niektóre poboczne wątki związane z prywatnym życiem głównego bohatera, więc zawsze lepiej zacząć od początku ;). 

Powiem Wam, że smutno mi, iż to już ostatnia część z serii, bo chętnie podejrzałabym za jakiś czas jak pozmieniało się życie poszczególnych postaci. Nie da się ukryć, że chciałabym pobyć w ich świecie jeszcze trochę, ale niestety pozostają mi ewentualne powroty do poszczególnych tomów trylogii. Mam też nadzieję, że autorka tych książek opublikuje jeszcze nie jedną powieść, po która będę mogła sięgnąć - i z tą myślą Was zostawiam. 

Komentarze

  1. Kuszący cykl, ale gatunkowo nie bardzo są to moje klimaty.🤨

    OdpowiedzUsuń
  2. Ta trylogia jeszcze przede mną, ale na pewno po nią sięgnę. 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Planuję przeczytać tę serię. Wolę zacząć od początku, żeby wszystko lepiej zrozumieć. ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. O esu, esu, esu. Czytałam już tyle dobrego na temat całej serii, że na 100% za nie sięgnę :D Każda kolejna opinia, jedynie utwierdza mnie w przekonaniu, że będzie to iście wyśmienita uczta.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja mam dopiero w planach tę trylogię.

    OdpowiedzUsuń
  6. Podziwiam osoby, które czytają kryminały, ja jakoś nie bardzo potrafię się przemóc, nie oglądam również tego typu filmów. Nie wiem jakoś tak to przeżywam, że nawet potem spać nie mogę spokojnie. Czytam biografie, fakty, trochę G. Musso czasami też troszkę coś lekkiego :) Dziewczyna z pociągu to jeszcze jakoś poszło :) Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetna trylogia, powinno się na niej uczyć młodych pisarzy jak się pisze kryminały :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Również mam nadzieję na nową serię od autorki :)

    OdpowiedzUsuń
  9. ooo, nie znałam i nie słyszałam, chyba muszę wziąć pod uwagę podczas kolejnej wizyty w księgarni :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Został mi juz ta część do przeczytania. Może też dla mnie okaże się najlepszą książka z całej trylogii. Przekonam się niedługo.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  11. Mam w planach całą trylogię, ale to chyba dopiero jak będę na urlopie, bo to są dość spore tomiszcza ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Okładki książek już mi kiedyś przeleciały przed oczami, z tego, co pamiętam z recenzji, ciekawe wątki kryminalne, a szczególnie w "Rytuale wody", tak więc mam książki w planach.

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie słyszałam o tej trylogii, ale jestem ciekawa czy mi się spodoba. ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo chcę przeczytać tę trylogię :) Pewnie zrobię to hurtem :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google oraz inne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.