G. Forman, "nie wiem, gdzie jestem"

Z twórczością Gayle Forman spotkałam się kilka lat temu, kiedy przeczytałam "Wróć, jeśli pamiętasz" oraz "Zostań jeśli kochasz". Od tamtej pory minęło już trochę czasu i niemalże zapomniałam o tej autorce. Jednak kiedy pojawiła się możliwość przeczytania "nie wiem, gdzie jestem" postanowiłam odświeżyć w swoją znajomość z twórczością tej pisarki. 

"nie, wiem gdzie jestem" to historia trójki zagubionych młodych ludzi. Zdawałoby się, że nic ich nie łączy, bo każde z nich jest z zupełnie innego środowiska. Jednak pewnego dnia przypadek lub jak kto woli przeznaczenie postawiło ich sobie na swojej drodze. Spotkanie tej trójki sprawiło, że życie każdego z nich wkracza na nową ścieżkę.

Uważam, że powyższa książka to lekka i bardzo mądra książka dla młodzieży, która na szczęście pozbawiona jest moralizatorskiego tonu. Dzięki temu ta powieść ma szansę przekonać do siebie młodych ludzi.

Gayle Forman pokazuje w tej książce, że życie pisze różne scenariusze i zdarza się, że nie raz da nam ono w kość. Jednak mimo tego przez co przechodzimy zdarza się, że spotykamy ludzi nadających wydarzeniom z naszego życia nowy bieg. W tej historii wielu młodych ludzi może znaleźć pocieszenie i nadzieję na to, że i ich życie może nabrać nowych kolorów o ile otworzą się na nowych ludzi i doświadczenia. A to bardzo ważne.

Dla mnie osobiście ta powieść była nieco zbyt prosta i oczywista. Jednak myślę, że gdybym przeczytała ją w nastoletnim wieku byłaby jedną z moich ulubionych książek. Stałoby się to dlatego, że zobaczyłabym, że w życiu każdego z nas jest wiele różnych sytuacji, z których nie zawsze wychodzimy bez szwanku - jednak często spotykamy ludzi, którzy sprawiają, że nasze życie wkracza na lepsze tory.

Cieszę się, że powstają powieści takie jak ta, bo to bardzo ważne, żeby książki pełniły również funkcję terapeutyczną, a nie tylko edukacyjną i rozrywkową. Jak się zapewne domyśliliście to ta książka trafi głównie do nastolatek i jeżeli nie łapiecie się w grupę targetową to niekoniecznie może Wam się spodobać. Jednak jeżeli jesteście rodzicami szczególnie nastoletnich córek to zastanówcie się, czy nie podsunąć im tej publikacji. 

Komentarze

  1. Nie słyszałam wcześniej o tej książce.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam nadzieję, że uda mi się ją upolować. 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Ta terapeutyczna funkcja według mnie jest bardzo ważna w książkach i powinno się o to dbać, aby o niej nie zapominać. Pozdrawiam! ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie słyszałam o tej pozycji i szczerze to nie wygląda mi na jakąś szczególną petardę, więc jeszcze się nad nią zastanowię...

    OdpowiedzUsuń
  5. Również nie słyszałam o tej książce, ale mam ochotę do niej zerknąć, dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pierwszy raz słyszę o tej książce! :)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  7. A ja kompletnie nie słyszałam o tej Autorce...

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google oraz inne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.