Nowości kwietnia warte uwagi.

W dzisiejszym poście zebrałam razem kwietniowe nowości książkowe, na które warto czekać. Część z nich już przeczytałam, a inne jeszcze przede mną. 


Premiera tej książki przypada na 3 kwietnia b. r. 

Jest to historia pewnej ekscentrycznej starszej pani, która pewnego dnia wraca z zakupów i zastaje swoje mieszkanie okradzione. Poza cennymi rzeczami i dokumentami zniszczono jedyną pamiątkę po mężu. 

To daje początek śledztwu, które podejmuje starsza pani, ponieważ policja oczywiście sobie nie radzi. 

O książce pisałam jakiś czas temu, więc nie ma sensu się rozpisywać. Jeżeli chcecie wiedzieć więcej zapraszam Was do podlinkowanej wyżej notki. 

Kolejną książką, którą chciałabym Wam polecić jest: 
inkub,
Dwie epoki.

Dwie historie.
Jedna wioska.

Jedna czarownica.
Jedna klątwa.

Wyobraź sobie, że możesz wszystko. Nawet oszukać śmierć.

Nad Suwalszczyzną za kilka dni pojawi się zorza polarna. W Jodoziorach, małej wiosce na prowincji, zostają znalezione spopielałe zwłoki małżeństwa. Wśród lokalnej społeczności miejsce to owiane jest złą sławą, słynie ze szczególnego nasilenia przemocy, chorób, zaginięć i samobójstw. Mówi się też o zjawiskach nadprzyrodzonych – niezidentyfikowanym zielonym świetle, odgłosach niewiadomego pochodzenia, a także o nawiedzonym domu. Miejscowi wierzą, że to on rozsyła wokół negatywną energię, która wydobywa z ludzi najgorsze instynkty.

Tajemnicami wioski żywo interesuje się młody dzielnicowy, który wkrótce popełnia samobójstwo. Sprawę jego śmierci bada Vytautas Česnauskis, policjant na wpół litewskiego pochodzenia z komendy miejskiej w Suwałkach. Odkrywa, że mroczna historia Jodozior ma swoje korzenie w latach siedemdziesiątych. Wtedy miała tam mieszkać kobieta, która parała się czarami…

Zanim sięgnęłam po "Inkuba" bardzo długo się zastanawiałam czy chcę przeczytać tą książkę. Jednak o tym dlaczego po nią sięgnęłam i co mi się w niej podobało, a co niekoniecznie macie w notce, którą podlinkowałam Wam 


"Skradzione dziecko" Sanjida Kay

Sanjida Kay, "Skradzione dziecko"
źródło
Zoe Morley i jej mąż Ollie po długim oczekiwaniu na dziecko zostają przybranymi rodzicami maleńkiej Evie. Ich radość nie ma granic. Po kilku latach wydarza się cud – rodzina powiększa się o kolejne dziecko, tym razem ich własne. Gdy jej brat kończy dwa latka Evie zaczyna znajdować dziwne listy i prezenty. Ich autor twierdzi, że jest jej biologicznym ojcem i nie cofnie się przed niczym, by odzyskać dziecko, które zostało mu skradzione…


Dlaczego Evie trafiła do adopcji? Czy to, co pisze nieznajomy, jest prawdą? I jak jego niespodziewane pojawienie się wpłynie na życie rodziny?

Wciągający, pełen napięcia domestic thriller, który spodoba się czytelnikom szukającym ciekawych psychologicznie postaci i pełnej zaskakujących zwrotów fabuły.



"Powiększenie" Andrew Mayne
źródło
Aby schwytać drapieżnika, musisz myśleć tak jak on. A żeby to zrobić – musisz odnaleźć go w sobie... Doktor Theo Cray powraca!


Życie Theo Craya po konfrontacji ze śmiertelnie niebezpiecznym mordercą nie wraca już na poprzednie tory. Karierę uniwersytecką zastąpiła praca dla amerykańskiego wywiadu, a dotychczasową anonimowość – medialny szum wokół jego osoby. Nie ma dnia, by ktoś nie prosił go o pomoc w poszukiwaniu zaginionych bliskich. Historia Williama Bostroma, zrozpaczonego ojca, którego syn zaginął dziewięć lat temu, na pozór nie różni się od innych. Craya jednak zaskakuje bierność policji w tej sprawie. Okazuje się też, że syn Bostroma to bynajmniej nie jedyny porwany chłopiec w okolicach Los Angeles. Czyżby kolejny zbrodniarz działał na peryferiach systemu? Theo Cray rusza jego tropem. Jednak czy jego naukowa wiedza i systemy komputerowe wystarczą, by zmierzyć się ze światem miejskich legend i mrocznych wierzeń?

J. R. R. Tolkien, "Niedokończone opowieści" 

Fascynujący zbiór historii rozgrywających się od Dawnych Dni Śródziemia po zakończenie Wojny o Pierścień, stanowiących kontynuację Hobbita, Władcy Pierścieni i Silmarillionu.
źródło
Książka skupia się na Śródziemiu, zawiera barwną opowieść Gandalfa o tym, jak doszło do tego, że wysłał krasnoludów na słynną kolację w Bag End, opis pojawienia się boga morza Ulma przed Tuorem u wybrzeży Beleriandu oraz dokładny opis wojskowej organizacji Jeźdźców Rohanu, a także relację z podróży Czarnych Jeźdźców w poszukiwaniu Pierścienia. Czytelnik znajdzie tu też jedyną ocalałą opowieść o wielowiekowej historii Númenoru sprzed jego zagłady oraz wszystko, co wiadomo o Pięciu Czarodziejach wysłanych przez Valarów do Śródziemia, a także o Widzących Kamieniach znanych jako palantíry oraz o legendzie o Amrothu.
Wszystkie te opowieści zostały zebrane przez syna i literackiego spadkobiercę J.R.R. Tolkiena, Christophera Tolkiena, który napisał przedmowę, a także zaopatrzył każdą historię w krótki komentarz, dzięki któremu czytelnik może wypełnić luki w narracji oraz umieścić daną opowieść w kontekście pozostałych dzieł mistrza.

Komentarze

  1. Wybrane książki średnio w moim klimacie, więc znikome szanse, że się skusze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja czytałam już wszystkie oprócz Tolkiena i nie żałuję.:) Ale najważniejsze jest to, że rynek książkowy jest na tyle bogaty, że każdy może wybrać to co mu pasuje najbardziej ;)

      Usuń
  2. pierwsze trzy mnie zainteresowały, ciekawe nowości

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że pierwsze trzy są najciekawsze z tego zestawienia - w sumie wszystkie oprócz Tolkiena czytałam.

      Usuń
  3. Dwie pierwsze książki mam w planach czytelniczych, mimo iż rzadko sięgam po komedie kryminalne oraz horrory ;).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też rzadko sięgam po komedie kryminalne i horrory, ale na te się skusiłam i nie żałuję :).

      Usuń
  4. Fajne te nowości. Ciekawi mnie ta o starszej pani- czasem lubię poczytać takie historie:)
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No ta jest świetna! Miałam okazję czytać ją przedpremierowo i mimo obaw okazało się, że to jedna z najlepszych książek, które ostatnio czytałam :).

      Usuń
  5. Inkuba mam w planach a Niedokończone Opowieści w poprzednim wydaniu stoją mi na półce juz z 10 lat i nie wiem dlaczego wciąż ich nie przeczytałam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja w sumie od dłuższego czasu zabieram się za Tolkiena, ale niestety coraz częściej coś mi wpada przed niego :/

      Usuń
  6. To Kółko wali po oczach z każdej strony:) trzeba kupić

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam. Normalnie trzymam się z dala od tego typu książek, a ta ma coś takiego w sobie, że mnie do siebie przyciągnęła i przekonała:)

      Usuń
  7. Odpowiedzi
    1. :) - zazdroszczę Ci, że masz go jeszcze przed sobą.

      Usuń

Prześlij komentarz

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google oraz inne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.