"Gastrobanda. Wszystko co powinieneś wiedzieć zanim wyjdziesz coś zjeść."

W ramach poszerzania swoich czytelniczych horyzontów sięgnęłam po pozycję "Gastrobanda. Wszystko co powinieneś wiedzieć zanim wyjdziesz coś zjeść." J. Milszewskiego i K. Sadkowskiego.

Książka bardzo zachęciła mnie swoim opisem, który obiecuje ukazanie gastronomicznego świadka od środka. 

Powyższa publikacja ma być pierwszą polską książką, której autorzy mają rozprawić się z kuchennymi mitami i opowiedzieć nam o niewygodnych faktach ze świata gastronomii. I faktycznie początek daje nadzieję na świetną, chociaż lekką książkę, która może rzucić nowe światło na nasze spojrzenie na lokale gastronomiczne. Jednak rozczarowanie przychodzi bardzo szybko. Okazuje się, że książka jest napisana bardzo prostym, żeby nie powiedzieć prostackim językiem. Przyznam się, że odniosłam wrażenie, że autorzy cierpią na jakąś manię wyższości lub są niedowartościowani i w taki sposób usiłują udowodnić sobie swoją wartość. Dodatkowo czułam się, jakby autorzy traktowali mnie jak kretynkę, która nie ma zielonego pojęcia o świecie i żyje w bańce nieświadoma tego co się wokół niej dzieje. A przecież wielu ludzi ma chociażby znajomych, który pracowali w knajpach, już nie wspominając o tym, że z samych obserwacji i rozmów z ludźmi, z własnego otoczenia dużo można się dowiedzieć...

Zapewne kojarzycie ten typ człowieka, który najbardziej uaktywnia się na suto zakrapianych alkoholem imprezach, który na wszystkim się zna, wszystko wie i wszystko widział, a reszta to banda debili, która g**** wie i w d**** była. No to odbiór tego typu człowieka i tej książki jest taki sam...patrzy się na takie coś z politowaniem, puka się w czoło i wraca się do swojego życia. 

Ta książka nie wniosła do mojego życia zupełnie nic i na prawdę wolałabym oszczędzić sobie jej znajomość. Mam jednak nadzieję, że nie będę miała już więcej tej nieprzyjemności czytania czegokolwiek, co napisali autorzy tejże książki. 

Komentarze

  1. Pojechałaś ostro, ale skoro książka jest stworzona w prostacki sposób też będę ją omijać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, ale ta książka nie wniosła do mojego życia zupełnie nic, a do tego odniosłam wrażenie, że autorzy traktują swoich odbiorców jak na prawdę mało inteligentne i niezbyt ogarniające rzeczywistość stworzenia.

      Usuń
  2. A już myślałam, że to ciekawa ksiażka. Dzięki za szczerą recenzję:D
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też myślałam, że będzie ciekawa. Jednak się rozczarowałam i chociaż zawsze staram się znaleźć coś dobrego w każdej książce, to w tym wypadku jakoś próżne były moje wysiłki.

      Usuń
  3. Zapowiadało się ciekawie, więc szkoda, że książka Cię rozczarowała. Chyba raczej się nie skuszę. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie. Moim zdaniem tematyka sama w sobie jest ciekawa. Miałam nadzieję, że przynajmniej dowiem się czegoś nowego zważywszy na to, że jeden z autorów podobno ma duże doświadczenie w pracy w gastronomii i to na różnych stanowiskach. No, ale wyszło jak wyszło...

      Usuń
  4. Ciekawe, naprawdę rzadko zdarza się, byś tak skrytykowała jakąś książkę. Ale uwidoczniła się cecha charakteru, którą chyba współdzielimy - nie lubisz, gdy ktoś robi z ciebie idiotkę. Mam tak samo. Cóż, po książkę pewnie nie sięgnę, chyba, że przypadkiem ktoś mi ją podaruje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, zawsze staram się ostrożnie zarówno z pisaniem bardzo pochlebnie, jak i źle o książce. Jednak zdarzają się takie książki jak ta, że po prostu nie umiem inaczej. Masz też rację, że nie lubię być traktowana jak idiotka. Sama zawsze staram się odnosić do innych z szacunkiem i tego samego oczekuję od innych, a w przypadku tej książki na prawdę czułam się jakbym miała inteligencję na poziomie pantofelka i zupełnie nic nie wiedziała o świecie.

      Usuń

Prześlij komentarz

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google oraz inne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.