Jedne z moich ulubionych kaw...

Ok. 1,5 roku temu kupiliśmy do domu ekspres do kawy z Dolce Gusto. Już jakiś czas chciałam mieć sprzęt tego typu, więc skorzystałam z pierwszej nadarzającej się okazji jego zakupu. 


Tego ekspresu używam niemalże codziennie i już jest nieco sfatygowany, że w pewnych miejscach jest bardzo ciężko go domyć;p. 


Moją ulubioną kawą jeżeli chodzi o Dolce Gusto jest espresso intenso i praktycznie zawsze dokupuję sobie przynajmniej jedno jej opakowanie, jak już moje zapasy się skończą. 


Zazwyczaj robię sobie ją w jednym z moich ulubionych kubków do kawy - mniejszym lub większym w zależności od potrzeb;). 

Ostatnio sięgnęłam po coś nowego, a mianowicie po chai tea latte. 


I szczerze mówiąc bałam się tego, bo miałam wielkie obawy, że po prostu mi nie posmakuje. Jednak na szczęście moje obawy się rozwiały, bo bardzo polubiłam ten smak i na pewno powyższe kapsułki będą do mnie wracać;). 

Jedną z kilku kaw, do których wracam jest również latte macchoato, którą mam w wersji tradycyjnej i karmelowej.


Z produktów w zapasie mam jeszcze cappucino i kakao (na wypadek jakiegoś nalotu dzieci;)). 


Dajcie znać czy znacie kawę w kapsułkach i jak dbacie o Wasze ekspresy, na których widać każde odciśnięcie palca. 

Komentarze

  1. Też bardzo chciałabym mieć taki eksprese ale znajoma powiedziała, że jeśli ktoś pije kawę codziennie to strasznie duże kwoty wydaje się na zakup tych kapsułek i to po prostu jest nieopłacalne. Powiedz coś proszę o cenach tych kapsułek i ile wydajesz miesięcznie na te kapsułki przy założeniu że pijesz kawę codziennie? Z góry dziękuję i pozdrawiam. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fakt, kapsułki tanie nie są, bo w każdym opakowaniu jest 16 kapsułek i kosztują one od 21 wzwyż - stacjonarnie są one trochę droższe i potrafią kosztować 23 - 25 zł, dlatego zamawiam sobie je przez internet i robię zapas na kilka miesięcy, żeby mi się opłacało za przesyłkę zapłacić. Ostatnio kupiłam sobie 6 opakowań kapsułek i powinny mi starczyć na ok 4 miesiące, więc mi to wychodzi ok. 38 zł na miesiąc, a kawę piję czasem 2 - 3 razy dziennie, czasem raz, a czasem wcale. Więc myślę, że to i tak nieźle mnie wychodzi, bo dla mnie to jeszcze kwota znośna do wdania. Wiadomo, że jak ktoś pije jej więcej, albo piję ją kilka osób to wyjdzie więcej, bo w sumie u mnie w domu kawę piję tylko ja i czasem zrobię gościom jak mają ochotę. A mój mąż rzadko pija kawę i musi mieć na prawdę ochotę, żeby ją sobie zrobić.

      Usuń
  2. miałam ten ekspres i go sprzedałam finalnie :) strasznie szybko zużywałam kapsułki i stało się to zupełnie nieopłacalne:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A u mnie nie schodzą tak szybko. W sumie też mam w szafkach różne inne kawy nie do ekspresu, ze względu na to, że moi goście piją różną kawę. Dlatego też, że oprócz kawy w kapsułkach (którą jednakowoż piję najczęściej), piję również inne kawy to mi one nie kończą się tak szybko;]

      Usuń
  3. Miałam przez jakiś czas dokładnie ten sam 'ekspres', bo umówmy się to jest bardziej zabaweczka niż porządny ekspres :D Poużywałam parę razy i oddałam znajomemu bo niestety tylko stał i się kurzył. Kawy pijam dość dużo i w dużych ilościach i niestety w moim przypadku kapsułki kompletnie się nie sprawdzają. Marzy mi się taki wielki, porządny ekspres do zabudowy ale to dopiero po przeprowadzce :)
    Z kapsułek zawsze najbardziej smakowało mi carmel machiato :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też chciałabym mieć taki porządny ekspres, ale niestety na większy nie mogę sobie pozwolić. Może jak kiedyś będę miała własny dom, to wtedy go się dorobię...

      Usuń
  4. Mam ekspres, udalo mi sie odebrac za punkty z payback, ale o ile na poczatku byl szal na picie kawy, to teraz korzystamy z niego okazjonalnie.
    A co do napojow jakie kupuje to wiem, ze sie nie skusze juz na zadna herbate, bo mi nie smakuja. Kupuje czekolade, kawe z czekolada oraz ice coffe - polecam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja jak mam kapsułki to często z nich korzystam i ostatnio próbuję nowych smaków, na szczęście jest na tyle szeroki wybór smaków, że każdy znajdzie coś dla siebie.

      Usuń
  5. Też mam pingwinka Dolce Gusto w kolorze czerwonym. Najbardziej lubię kawę Cortado, Cappucino, Cafe au Lait i Latte. Lubię też Choccino . Herbat i Chai nie piłam, ale być może sobie kupię. Bardzo lubię to urządzenie. Stoi sobie u mnie na blacie w kuchni obok Nutribulleta, którego też lubię. I tak obydwa sobie rywalizują o moje względy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Choccino, ale przymierzam się do niego i może znajdzie się u mnie, jak będę sobie robiła następne zapasy;).

      Usuń
  6. Ja uwielbiam ich kawy, sama expresu nie mam i korzystam jak jestem u ciotki :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo się cieszę że do Ciebie trafiłam :) Obserwuję z przyjemnością i zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Lubię próbować różnych kaw, ale ekspresu nie mam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja miałam długo ochotę sobie go kupić i przy pierwszej lepszej okazji sobie go sprawiłam.

      Usuń
  9. Uzywamy tej maszyny w pracy. Ma spory wybor jesli chodzi o kapsle :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja mam nesspresso i uwielbiam kawe w kapsulkach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też uwielbiam kawę w kapsułkach, ale mam zamiar zamienić ten ekspres na taki, w którym wykorzystuje się samą kawę, a nie kapsułki. Ten pierwszy wydaje mi się bardziej przyjazny dla środowiska.

      Usuń
  11. Najlepsza kawa jest z ekspresu ciśnieniowego ;) Wadą nespresso jest to, że ma ograniczony wybór kaw. Korzystając z typowego ekspresu można przebierać w nieograniczonej ilości gatunków i smaków kaw.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem i marzy mi się taki ekspres ciśnieniowy, ale na razie nie mam na niego ani funduszy, ani miejsca w kuchni:(

      Usuń

Prześlij komentarz

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google oraz inne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.