Czosnkowy dip do chipsów - przepis

Witajcie, 
dzisiaj chciałam trochę odbiec od tematyki książkowej. Uznałam, że podzielenie się z Wami bardzo prostym przepisem będzie w związku z tym dobrym pomysłem. 

Tym razem przyszedł czas na dip do chipsów;). 

Co będzie nam potrzebne?
  • pół dużego opakowania jogurtu greckiego, (może być śmietana jeżeli chcecie, ale wersja z jogurtem jest smaczniejsza i bardziej lekkostrawna)
  • dwa ząbki czosnku (jeżeli chcecie możecie dać mniej lub więcej - to zależy od Was)
  • świeży ogórek,
  • kostka sera białego,
  • sól i pieprz do doprawienia,
  • koperek (jak macie na niego ochotę;))

Przygotowanie:
Kostkę sera włożyć do miski. Następnie umyty i obrany ogórek pokroić w kilka kawałków i wrzucić do miski z serem. Do tych produktów dodać zmiażdżony czosnek, sól, pieprz i jogurt. Wszystko zmiksować. 

Ten dip bardzo często robiła moja mama i teraz sama czasem go robię - np. jeżeli mamy z Rafałem przed sobą seans filmowy. Poza tym zdarzało się, że gościł on na nie jednej imprezie;). 

Po lewej macie już gotowy sos i może on się wydawać dość rzadki, ale po jakimś czasie spędzonym w lodówce gęstnieje i jest idealny. Dlatego też warto go przygotować przynajmniej godzinę przed planowanym oglądaniem filmu lub imprezą;). Tak sobie myślę, że w sumie on nie byłby też zły w charakterze dodatku do pizzy;]

Smacznego!


Komentarze

  1. jak czosnkowy to zdecydowanie coś dla mnie! :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Koniecznie muszę spróbować i do pizzy wydaje się idealny :D

    OdpowiedzUsuń
  3. pysznie wygląda,chętnie go kiedyś wypróbuję :)
    zapraszam do siebie http://qllever.blogspot.com/
    +może wspólna obserwacja? daj mi znać na moim blogu ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. lubię dipy, uwielbiam smak tego jogurtu greckiego, to mój ulubiony

    OdpowiedzUsuń
  5. Pysze są takie dipy:)
    Szczególnie te domowe, bo te kupcze, to wszystkie smakują tak samo:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak - te domowe dipy są bez porównania z tymi kupionymi. W sumie do tych domowych to niewiele trzeba, a są pyszne!;)

      Usuń
  6. Uwielbiam czosnek, kocham tego śmierdziela niezdrową miłością. Taki dip wspaniale smakuje z surowymi brokułami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak...i jeszcze można dodać pomidorki, albo brokuły zastąpić kalafiorem;]

      Usuń
  7. Ja również uwielbiam czosnek, ale czego bym w kuchni nie robiła, to zawsze wychodzi mi za dużo. A Ktoś nie ruszy niczego, co zawiera warzywa (chyba, że to ziemniaki), bo przecież umrze od witamin : / Szkoda mi potem wyrzucać : /

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sumie ja też się jeszcze uczę tego, żeby nie robić nie wiadomo jakich porcji. Mój na szczęście warzywa je, więc to bardzo mi ułatwia sprawę;]

      Usuń
  8. uwielbiam sos czosnkowy, do wszystkiego :) do kanapek, do sałatek, do czipsów, frytek, tostów, krokietów... zawsze pasuje ;)
    ten Twój przepis z serem postaram się wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mniam, mniam, mniam :) Zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  10. ale ser biały= twaróg, czy = feta? to takie trochę tzatziki :)

    OdpowiedzUsuń
  11. jak ja uwielbiam takie smaki, mniaaam :D
    podoba mi się tutaj, z chęcią zaobserwowałam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zatem mam nadzieję, że będziesz się u mnie dobrze czuła;]

      Usuń

Prześlij komentarz

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google oraz inne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.