Angielski w karteczkach:) - kilka słów, o moim zestawie;)

Witajcie, 
już od dłuższego czasu myślałam o tym, żeby wprowadzić na swoim blogu cykl dotyczący nauki języków. Dzisiaj zdecydowałam się na jego wprowadzenie, bo w sumie jest ku temu dobra okazja. Być może część z Was już wie, że jakiś czas temu wpadł moje ręce kurs języka angielskiego w karteczkach;] Są to popularne fiszki, które stanowią idealną formę nauki słownictwa, czy też jego powtarzania;). 


W zestawie otrzymujemy: 
  • kolorowe przekładki do segregowania karteczek - umiem, powtarzam, uczę się i do nauki,
  • mini CD  z wymową prezentowaną przez native spikera, 
  • przenośne etui ze smyczą,
  • 1000 karteczek ze słownictwem + zestaw 50 czystych karteczek do do samodzielnego wypełniania, co jest genialną możliwością zebrania dodatkowego słownictwa w jednym miejscu,

Angielski w karteczkach Słownictwo dla średniozaawansowanych to według mnie ważna część kolejnego etapu nauki języka angielskiego. Razem ze zdobytym już słownictwem na poziomie podstawowym otwiera przed nami możliwość zrozumienia tekstów pisanych i mówionych oraz na swobodniejsze komunikowanie się oraz wyrażanie myśli na większość codziennych tematów. 


Jeżeli chodzi o poziom kursu dla średniozaawansowanych to jest to Preliminary English Test (PET) oraz B1 Redy Europy.


Jak korzystać z karteczek?

Wystarczy poświęcić 20 minut dziennie na naukę słownictwa. Ta metoda nauki słówek polega na systematycznym segregowaniu słówek między dołączonymi do zestawu przekładkami, które oznaczają stopień ich znajomości. Nauka języka poprzez korzystanie z fiszek jest szybka, skuteczna i sprawdzona przez wiele osób i co więcej można z niej korzystać nie tylko w domu, ale też np. w komunikacji miejskiej czy w szkole.

Użyte w tym zestawie słówka mają obejmować 95% słownictwa, którym posługują się na co dzień Brytyjczycy. Każde z nich obejmuje tłumaczenie na język polski, przykładowe zdanie oraz nagraną wymowę, co sprawia, że nauka jest szybsza i bardziej skuteczna. Płyta z nagraniami bardzo ułatwia naukę osobom, które w znacznej mierze próbują samodzielnie poszerzać swoje umiejętności językowe. 

Co wyróżnia ten zestaw karteczek? 

Bardzo mile zaskoczył mnie fakt, że w zestawie jest płyta cd, ponieważ zwykle producenci fiszek nie dołączają tego do proponowanych przez siebie zestawów. Mnie osobiście bardzo to ułatwia naukę - szczególnie w momentach, w których nie jestem pewna wymowy konkretnego słowa. Zatem uważam takie rozwiązanie za genialne...chyba nie muszę jeszcze raz wspominać dlaczego;]

Dodatkowym elementem, który wyróżnia powyższy kurs jest nietypowy podział fiszek, który nie jest zrobiony wg. kategorii tematycznych (np. szkołą, dom, zakupy, zainteresowania itp.). Nie jestem do końca pewna, co było wyznacznikiem do takiego, a nie innego układu fiszek, ale na początku dużo czasu zajęło mi przestawienie się na proponowany podział. Jednakże po tym jak przyzwyczaiłam się do takiego układu to poszło z górki;). Niemniej jednak dużym ułatwieniem byłoby chociażby ponumerowanie fiszek, które ułatwiłoby odnalezienie się w nich w trakcie nauki. Wprawdzie są oznaczenia, które pomagają nam odnaleźć dane słówko na płycie, ale bardzo uciążliwą czynnością jest jak ma się według nich posegregować fiszki. Jednak od kiedy przestałam jakoś szczególnie zwracać uwagę na to w jakiej kolejności powinny być ułożone fiszki korzystanie z nich jest mniej irytujące i bardziej przyjemne;)

Muszę przyznać, że taka forma podania karteczek ze słówkami była dla mnie nowa, co poniekąd mnie zaskoczyło i tym samym zmusiło mnie do dodatkowego wysiłku intelektualnego, bo byłam przyzwyczajona do tematycznego podziału słownictwa w fiszkach, przez co nowa forma podania słówek sprawiała mi na początku trudność. 

Dla kogo są te fiszki? 

Uważam, że jeżeli jesteście uczniami lub studentami szczególnie polecam Wam ten sposób nauki języka. Może Wam przyjść z pomocą w nauce bądź powtórkach na uczelni, czy w momencie, kiedy dojeżdżacie do szkoły - zawsze to kolejna możliwość do powtórek, albo nauki nowych słówek i żałuję, że kiedy sama studiowałam nie znałam tej metody nauki języka, bo bardzo by mi ułatwiły życie. 

Ten i inne zestawy kursów językowych w karteczkach znajdziecie na stronie: http://wkarteczkach.pl/. Poza słownictwem na poziomie podstawowym, średniozaawansowanym i zaawansowanym znajdziecie tam również zestawy do nauki angielskiego w takich kategoriach jak business, medycyna czy prawo. A poza językiem angielskim wydawca proponuje nam również kursy z języka niemieckiego, hiszpańskiego i francuskiego, które wprawdzie są mniej rozbudowane, ale mam nadzieję, że będą poszerzać swoja ofertę, z której zamierzam w miarę możliwości korzystać;). 

Komentarze

  1. strasznie podoba mi się ten zestaw, sama chciałabym uczyć się tak języka i odświeżyć sobie pewne zwroty bo nie używam obecnie żadnego obcego,

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fakt - fajny jest:), jak się już do niego przyzwyczai to ciężko jest się przestawić na inne;)

      Usuń
  2. Ja obecnie jestem na etapie odświeżania języka i prawidłowego akcentu. Jednak wybrałam przyjemniejszą metodę niż fiszki, oglądam filmiki na YT, a język pisany ciągle mam w głowie, bo dużo czytam zagranicznych stron.
    Tak właściwie to angielski był jedynym przedmiotem z którym nigdy nie miałam żadnych problemów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też własnie chcę się zabrać za YT, więc jak masz jakieś fajne filmiki lub kanały do polecenia to nie pogardzę;)

      Usuń
  3. Ja planuję kupić takie do francuskiego, ale mnie nie stać póki co :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja na szczęście swoje dostałam, więc przynajmniej nie musiałam się wysilać za bardzo, żeby je zdobyc;]

      Usuń

Prześlij komentarz

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google oraz inne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.