Cyberstalker, reż. Curtis Crawford - kilka słów o filmie.

Stalking to zjawisko, o którym wciąż mówi się zbyt mało - przynajmniej w mojej opinii.  Stalkerzy w pewien sposób wciąż pozostają bezkarni, dlatego też uważam, że jak najbardziej ważne jest, aby mówić o powyższym zjawisku jak najczęściej. 
Jedną z form dotarcia do szerszego grona odbiorców jest film. Jakiś tydzień temu miałam okazję obejrzeć film Cyberstalker - produkcja świeża, bo film jest z 2012 roku. 

Na początku filmu jesteśmy świadkami jak internetowy prześladowca gnębi młodą dziewczynę oraz utrudnia życie jej rodziny. Pewnej nocy włamuje się do jej domu i zabija jej rodziców. Na szczęście dziewczyna przeżywa, ale zmuszona jest zmienić tożsamość i żyć w ukryciu, co samo w sobie jest trudne, ponieważ wiąże się z licznymi ograniczeniami. W filmie następuje przeskok czasowy, gdyż po pamiętnej nocy poznajemy losy Aiden Ashley trzynaście lat później. Kobieta ma męża, robi karierę i ma niewielu znajomych. Radzi sobie jak umie, jednak internetowy prześladowca wraca...

Cyberstalkerowi można zarzucić wiele - chociażby przewidywalność i (wg. mnie) przerysowanie pewnych relacji interpersonalnych. Jednak dla mnie ten film jest bardzo ważny ze względu na to, iż pokazuje jak bardzo stalker może utrudnić życie swojej ofierze - jak bardzo może być zafiksowany na jej punkcie i jak wiele może zrobić, żeby ją dopaść. Powyższy obraz poniekąd zmusza do zastanowienia się nad tym co robimy i na swój sposób skłania do ostrożności. Moim zdaniem jest to lekki film, który spokojnie można obejrzeć w weekend, albo w jeden z tych długich zimowych wieczorów, które nie skłaniają do aktywności na świeżym powietrzu. 

Jeżeli jesteście ciekawi np. obsady zapraszam >>>TU<<<
A po zwiastun zapraszam >>>TU<<< - uwaga, jest on w j. angielskim. 
Oglądaliście już może ten film?

Komentarze

  1. Czytałam niedawno na temat stalkingu w wykonaniu polskiej pisarki, czyli ,,Cichy wielbiciel'' Olgi Rudnickiej, tak więc, wiem, mniej więcej na czym ten problem polega. Co do powyższego filmu bardzo chętnie obejrzę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A u mnie "Cichy wielbiciel" wciąż jeszcze czeka na swoją kolej.

      Usuń
    2. To w wolnej chwili polecam go gorąco, gdyż to naprawdę dobra powieść, która w niezwykle ciekawy sposób ukazuje problem stalkingu.

      Usuń
    3. Wierzę, zresztą bardzo lubię tą autorkę i na pewno sięgnę po tą powieść. Tym bardziej, że temat też mi pasuje;)

      Usuń
  2. Stalking to rzeczywiście dość duży problem, który jest niestety nagminnie ignorowany, więc takie filmy mogą pomóc zmienić spojrzenie na takie rzeczy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak i z tego co wiem wciąż jeszcze pod względem prawnym stalkerzy są bezkarni:(

      Usuń
  3. Wiesz co? Nie oglądałam! Ale już jutro zaplanuje sobie wieczór z tym filmem! Dziękuję, że poruszyłaś ten ważny temat, bo tak jak mówisz Natalia bardzo mało osób są mało świadomi. Pozdrawiam cieplutko! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja nie oglądałam, ale to nie pierwszy film o nękaniu, o którym czytam. Ten drugi był na jakimś innym blogu. I dlatego zainteresowałam się tematyką nękania przez internet i nie tylko.

    Niestety nie mogę dodać nic merytorycznego, dlatego nakarmiłam ci rybki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Sew these two please scan the enquiry written document and testimonials at Sizegenetics.

    Read up on to sizegenetics is not a fraudis that the merchandise has
    made its lookaround thewell-known Tvshow by Jonathan Ross.



    Also visit my blog post - site

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google oraz inne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.