17/2023 Inne nieba - zbiór opowiadań.

"Inne nieba" to antologia opowiadań 12 polskich pisarek fantasy i sf. Tekst jest inspirowany niepokojącymi i sugestywnymi pracami Jakuba Różalskiego. 

Powyższa publikacja to książka, która od dawna mnie ciekawiła. Jednak bałam się,  że się, że mi nie przypadnie do gustu. Dlatego ucieszyłam się kiedy zobaczyłam ją na regale jednej z miejscowych bibliotek i bez wahania po nią sięgnęłam. 

Okazało się, że zarówno prace Pana Różalskiego, jak i poszczególne opowiadania bardzo przypadły mi do gustu. Wiele z nich nawiązuje do legend i baśni, a także do aktualnych wydarzeń oraz kultury/mentalności społeczeństw z Europy Wschodniej. W dodatku każdy z tekstów nie tylko jest pięknie napisany, ale również niesie ze sobą takie treści, które dają do myślenia.

"Inne nieba" to cudownie mroczna publikacja. Jednak mrok opowiadań w niej zawartych jest bardzo przemyślany i nadaje każdemu opowiadaniu niezwykłego klimatu, który sprawia, że mam ochotę wracać do tej antologii co jakiś czas. Dlatego też postanowiłam sobie ją zakupić i na dniach powinnam ją już mieć. 

Jeżeli chodzi o moje ulubione opowiadania to mam ich kilka. Jest to np. "Współlokator" Anny Kańtoch, który opowiada o tym, że zdarza się, iż dziedziczymy swego rodzaju ciemną stronę, która towarzyszy nam niczym cień. Najbardziej polubiłam też głównie te opowiadania, które nawiązują do baśni i legend, a w nich mogłam spotkać czarownice, syreny i różnorakie stworzenia podobne do wilkołków.

Moim zdaniem o "Innych niebach" mówi się zdecydowanie za mało, a przecież jest to książka, jak najbardziej godna uwagi i warta przeczytania. Po przeczytaniu "Innych nieb" mam też w planach również "Inne światy", które również są inspirowane pracami Jakuba Różalskiego. Jestem ich ogromnie ciekawa. Na koniec mogę Wam jedynie powiedzieć, że mam nadzieję, że Pan Różalski okaże się płodnym artystą. Mam też nadzieję, że na podstawie Jego prac powstanie wiele tekstów, które zafascynują mnie tak jak powyższy zbiór opowiadań. 

Komentarze

  1. Nie lubię opowiadań, ale do tych mnie przekonałaś.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nie przepadam nie tylko za opowiadaniami, ale także za innymi krótkimi formami. Jednak czasem daję im szansę - o ile mnie zainteresują, tak jak np. "Inne nieba"

      Usuń
  2. Wolę pełnowymiarowe powieści, ale lubię Mroczne klimaty w książkach, więc tym razem się skuszę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też wolę pełnowymiarowe powieści, jednak czasem robię wyjątki - m. in. dla takich książek jak "Inne nieba".

      Usuń
  3. Lubię długie i krótkie formy, a mroczny klimat i nawiązania do legend oraz baśni... mnie zaciekawiły. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie mam nadzieję, że uda Ci się przeczytać tę książkę i faktycznie Ci się spodoba. :)

      Usuń
  4. Mam zamiar sięgnąć :) Czy czytałaś poprzedni tom opowiadań też inspirowany pracami Różalskiego?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poprzedni tom już sobie zamówiłam i mam nadzieję, że również mi się spodoba.

      Usuń
  5. Bardzo lubię takie połączenie sztuki i man nadzieję, że to nie ostatni taki zbiór.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są jeszcze "Inne światy" - też inspirowane pracami tego artysty. Jednak mam nadzieję, że to tylko początek tego typu książek.

      Usuń
  6. Raczej nie dla mnie, jakoś nie podchodzą mi opowiadania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nie przepadam za opowiadaniami, ale czasem robię wyjątek np. dla takich opowiadań jak te powyższe.

      Usuń

Prześlij komentarz

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google oraz inne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.