"Baśnie wybrane braci Grimm"

Lubię sięgać po wszelakie retellingi baśni oraz historie, które są nimi inspirowane. Ciekawią mnie również wszelakie archetypy, które są zawarte w baśniach oraz tych opowieściach, które z nich czerpią. Dlatego też raz na jakiś czas odświeżam sobie baśnie i szukam ich różnych wersji - szczególnie tych najmroczniejszych. Dlatego też zainteresowała mnie książka, która ukazała się w zeszłym roku, a mianowicie "Baśnie wybrane braci Grimm". Jest to pięknie ilustrowane wydanie mniej lub bardziej znanych baśni braci Grimm dzięki, któremu miałam okazję zapoznać się z baśniami w nowej odsłonie - często nawet dość brutalnej. Dlatego też jeżeli chodzi o tą książkę to postępowałabym ostrożnie jeżeli chodzi o czytanie lub podsuwanie jej dzieciom. 

Nie we wszystkich baśniach występują bardzo brutalne elementy, dlatego też część z tych baśni będzie w porządku jeżeli chodzi o czytanie jej dzieciom. Jednak dobrze jest przeczytać te baśnie zanim będzie się je czytać dzieciom - chociażby dlatego, żeby móc pominąć pewne baśnie lub fragmenty podczas czytania lub po prostu nieco zmienić dany fragment podczas czytania konkretnej baśni dziecku. 


Jeżeli chodzi o mnie to powyższą książeczkę kupiłam dla siebie i jej czytanie sprawiło mi ogromną przyjemność. W dodatku ilustracje, które znalazłam w środku książki całkiem mnie kupiły.
 

Powyższa książka jest swego rodzaju perełką na moim regale, po którą pewnie jeszcze nie raz sięgnę i zapewne niejednej osobie przyjdzie mi się nią chwalić. A moja ulubiona to niezmiennie to ta o Śnieżce. 

Dajcie znać co myślicie o powyższej książce? Macie jakieś swoje ulubione baśnie? 

Komentarze

  1. Czytałem "Baśniową Krainę" ze Świata Książki - rok temu. Powędrowała do Chrześniaka, który w lutym tego roku kończy 5 lat. Powyższą - tak jak Braci Grimm - też czytałem, jeszcze będąc bibliotekarzem szkolnym. Serdecznie pozdrawiam :-) . Wydanie rzeczywiście piękne, i nie do końca - dla dzieci ;-) .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem - zresztą z notki też to wynika, że lepiej uważać jeżeli chodzi o kontakt dzieci z tą książką.

      Usuń
  2. Koniecznie muszę kupić w tym wydaniu te baśnie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ilustracje rzeczywiście wydają się pociągające. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam baśnie braci G. mam dwa grubaśnie tomy

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam baśnie braci Grimm (ale te oryginalne, niezmiękczone dla oczu dzieci) i zawsze chętnie po nie sięgam. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to te powinny Ci się spodobać, bo niekoniecznie są dla dzieci, o czym właściwie też wspominam w notce.

      Usuń
  6. Chcę sobie właśnie kupić podobny egzemplarz, baśnie braci Grimm to klasyka ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo lubię baśnie braci Grimm. Piękne jest to wydanie. ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Gdzieś ostatnio słyszałam o tej książce. Też mnie zainteresowała, bo lubię baśnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie zaciekawiła jak zobaczyłam ją któregoś razu w zapowiedziach i to była tylko kwestia czasu jak po nie sięgnę.

      Usuń
  9. O, książka wydana tak niedawno, a przypomniała mi jakieś baśnie, które miałam w rękach bite 25 lat temu. Te ilustracje... Nigdy ich nie zapomnę. Chciałabym kiedyś odkryć, co to była za książka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O proszę...w sumie nie zdziwiłabym się, gdyby kiedyś ukazała się podobna książka. :)

      Usuń
  10. mam sentyment do basni bracji Grimm :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google oraz inne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.