"Seryjni mordercy" Michelle Kaminsky

Seryjni zabójcy mają w sobie coś takiego, co od lat budzi moją niezdrową fascynację. Głównie intrygują mnie historie poszczególnych morderców, ale również to czy mają jakieś zaburzenia i co ich popycha do popełnienia tylu zbrodni. W sumie taką wiedzę poniekąd wyniosłam ze studiów kryminologicznych, jednak mimo to lubię sięgać po książki, w których mogę przeczytać o poszczególnych mordercach. Dlatego też nie mogłam się powstrzymać przed sięgnięciem po książkę Michlle Kaminsky pt. "Seryjni mordercy. Wstrząsające wydarzenia. Okrucieństwa. Narzędzia zbrodni". Autorka w swojej publikacji pisze i konkretnych zabójcach, które same w sobie wzbudzają dreszcz przerażenia. Jednak wspomina również nieco o podstawach, co pozwala na zyskanie podstawowego obrazu jeżeli chodzi o problematykę seryjnych zabójców. 

"Seryjni mordercy" to niewątpliwie interesujący zbiór ciekawostek dotyczących zarówno wiedzy na temat funkcjonowania seryjnych morderców,  jak i opis poszczególnych przypadków tego typu przestępców. Znajdziecie tu opis zarówno współczesnych przypadków jak np. Teda Bundy'ego, jak te bardziej historyczne (np. Kuba Rozpruwacz). Poszczególne historie czyta się szybko i z ciekawością, chociaż ja wiele z nich już znałam. Dodatkowo irytowały mnie nagłówki w formie pytań, które miały taką formę jakby autorka przechodziła test wiedzy o seryjnych mordercach. Poza tym odniosłam wrażenie, że Kaminsky tylko ślizga się po temacie. Osobiście wolałabym, żeby w książce było mniej przypadków, którym poświęci się więcej uwagi. 

Powyższa publikacja jest raczej dla tych z Was, którzy nie mają zbyt dużo czasu na czytanie a interesują się tym tematem. Przy czym jeżeli macie już jakąś większą wiedzę o seryjnych mordercach ta książka może Was znudzić. 

Osobiście od tego typu książek oczekuję nieco więcej, bo sięgając po nie chciałabym się dowiedzieć czegoś nowego, albo lepiej poznać historię danego przestępcy. W tym przypadku czegoś mi zabrakło i czuję się nieco zawiedziona tą lekturą; ale myślę, że wynika to głównie z wyniesionej ze studiów wiedzy. 

Komentarze

  1. Na lekturę tego typu książek muszę mieć odpowiedni nastrój. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam w planach, bo uwielbiam czytać o seryjnych mordercach, co brzmi trochę dziwnie. Ale to prawda! Zastanawia mnie, co siedzi w ich chorych psychicznie głowach. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ta książka coraz częściej się gdzieś tam przewija. Sama planuję ją przeczytać. Jednak można się przekonać do zbiorów ;)

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No ja też miałam problem z krótką formą, ale ostatnio zaczęłam się do niej przekonywać. ;)

      Usuń
  4. A to nie, ja oczekuję od tej pozycji właśnie bardziej takich zalążków wiedzy, którą mogłabym ewentualnie rozwinąć :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię takie książki, ale na razie kończę powieść Kinga oraz oglądam opowieści kryminalne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też lubię takie książki, chociaż po tej sięgnęłam o reportaż o matkach, które mają dzieci z ADHD i ze spektrum autyzmu.

      Usuń
  6. Też lubię czytać takie historie, chociaż często aż trudno w to uwierzyć do czego zdolny jest człowiek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie!
      Mnie bardzo ciekawi co siedzi w głowie takiemu człowiekowi.

      Usuń
  7. Może kiedyś... Będę miała na uwadze tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawią mnie tego typu książki, ale kilka razy sięgnęłam po taką tematykę i się zawiodłam, dlatego nie zdecydowałam się na zrecenzowanie tej pozycji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fakt - trzeba trafić na książkę jeżeli chodzi o tą tematykę.

      Usuń
  9. Nie wiem czy to książka dla mnie. Widziałam i czytałam już sporo dokumentów o przestępcach, kiedyś bardzo się tym interesowałam. Gdybym miała zagłębić się w temat, szukałabym czegoś co mnie zaskoczy :)
    Pozdrawiam ciepło ♡

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo lubię takie klimaty... i interesuję się tematem, mimo wszystko chyba się na nią skuszę, bo chodzi za mną, od kiedy ją zobaczyłam! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Za mną też długo chodziła, póki nie zaspokoiłam swojej ciekawości.

      Usuń
  11. Też mnie ten temat ciekawi, polecam Ci w takim razie książki z serii Mindhunter autorstwa twórcy analizy behawiorystycznej w Stanach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam już te książki gdzieś z tyłu głowy. Zaczęłam też nawet oglądać serial:).

      Usuń
  12. Mnie też fascynują mordercy w książkach, a seryjni to już w ogóle. ALe w prawdziwym życiu mnie to przeraża ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google oraz inne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.