Kaligrafia i brush - lettering

Jeżeli śledzicie mnie jakiś czas to wiecie, że od pewnego czasu zaczęłam się interesować rękodziełem. W ciągu ostatnich kilku tygodni zakochałam się w kaligrafii i zaczęłam ćwiczyć. Zaczęłam od zakupu kilku podstawowych rzeczy (jak np. zeszyty ćwiczeń czy pisaki dla osób początkujących) w Frannys, który prowadzi przesympatyczna dziewczyna. Na dobry początek kupiłam sobie m. in. zestaw zeszytów ćwiczeń:




Powyższe zeszyty ćwiczeń różnią się rozstawem linii. Jeden ma mniejszy, a drugi większy. Do niego zamówiłam sobie brush peny, ale okazały się być dla tych bardziej zaawansowanych w kaligrafii niż ja. Dlatego domówiłam sobie zestaw dla początkujących, w którym znalazłam zeszyt ćwiczeń i dwa pisaki. 


W tym zeszycie ćwiczeń na pewno również będę ćwiczyć pisanie - tym bardziej, że chcę ogarnąć więcej niż jeden styl literek. 

Jeden z pisaków - zwykły caligraphy pen okazał się być świetny na początek. I co dla mnie ważne nie rozmazywał się, a to ważne kiedy jest się leworęcznym.😅

Ostatnio zaopatrzyłam się również w  brush - peny tombow water - based, w kilku kolorach i muszę Wam powiedzieć, że się zakochałam.😍 Jeżeli chodzi o markę tych pisaków to jest to Fudenosuke


Pisze mi się nimi dużo lepiej i łatwiej jest mi robić cienkie i grube kreski. Są też świetnie napigmentowane. Jednak te tombowy kupiłam w Cligrafun, bo obawiałam się, że we Franny's mogę nie dostać tych co chcę, bo przed świętami na prawdę się rozchodzą. Polubiłam oba sklepy, w których zaopatrzyłam się w kilka rzeczy i myślę, że będę się w nich zaopatrywać w razie potrzeby. 

W swoich zapasach mam jeszcze kilka rzeczy do kaligrafii i brush - letteringu, ale na razie postanowiłam Wam pokazać jedynie te, które na początek sprawdziły mi się najlepiej. Myślę, że umiejętności w tym zakresie świetnie mi się sprawdzą w prowadzeniu bullet journal. 

Tak w ogóle "bawienie się" w kaligrafię może być świetne w przypadku kiedy macie dziecko np. w zerówce, albo pierwszej klasie, które trudno zmotywować do nauki pisania. Jeżeli będziecie się uczyć razem to może Wam pójść łatwiej :).

Dajcie znać co myślicie o tego typu hobby - ja mam nadzieję z czasem je rozwijać. 
\

Komentarze

  1. Super! Ale mnie by chyba zabrakło cierpliwości. :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajne jest takie ładne pisanie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam mazaki typu brush. Łatwe w użyciu i przy niewielkiej wprawie można uzyskać super efekty! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google oraz inne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.