"Kreatywni i masz pomysł na wszystko"

Studia skończyłam już jakiś czas temu, jednak do tej pory sięgam po literaturę, która chociażby w małym stopniu wiążę się z tym co studiowałam. Myślę, że fakt, iż pracuję w zawodzie i robię masę twórczych rzeczy również miał wpływ na to, że zainteresowałam się książką "Kreatywni i masz pomysł na wszystko" autorstwa S. B. Kaufman oraz C. Gregoire. 



Miałam nadzieję na to, że dzięki powyższej pozycji dowiem się czegoś więcej o pobudzaniu swojej kreatywności. Z opisu na Lubimy Czytać możemy dowiedzieć się, że jest to inspirująca książka, która ma na celu pokazać nam w jaki sposób działają umysły wyjątkowo twórczych osób i rzucić światło na zwyczaje oraz nawyki wzmacniające innowacyjne myślenie. Dodatkowo książka ma sugerować, jak możemy skorzystać, czerpiąc z tkwiącego w nas potencjału, np. radząc sobie z życiowymi wyzwaniami. 

Dodatkowo podobno autorzy podjęli próbę rozwikłania paradoksów takich jak: uważność, żenienie na jawie oraz powaga, zabawa i in. 

Serio? 

Moim zdaniem ta książka jest po prostu zbiorem  oczywistych wiadomości na temat kreatywności, które i tak są dobrze znane - a już na pewno tym osobom, które skończyły takie studia jak pedagogika, psychologia lub po prostu są chociażby nauczycielami czy też artystami. Powyższa pozycja jest dla mnie trochę jak książki o hygge, które zbierają w całość rzeczy, które już wiemy. Być może osoby, które nie mają skończonych podobnych studiów do moich znajdą w niej trochę sposobów na to jak pobudzić swoją kreatywność, ale moim zdaniem czasem wystarczy posłuchać swoich nauczycieli, którzy nie raz "sprzedają" nam sposoby na to jak np. lepiej się uczyć. Dla mnie to będzie to samo - w końcu sama wiem, co mówię swoim uczniom. Jedynymi fragmentami, które były dla mnie interesujące były te, które nawiązywały do kreatywnych osób jak artyści czy ludzie sukcesu. Jednakże to nie jest dla mnie wystarczające, aby uznać ten tytuł za wartościowy. 

Żałuję, że ta książka mnie rozczarowała, bo na prawdę miałam nadzieję, że mnie zainspiruje i będę mogła z niej zaczerpnąć jakieś pomysły. Cóż - nie wyszło. Być może powinnam sięgnąć po naukową literaturę, żeby czegoś więcej się dowiedzieć. 

Komentarze

  1. szkoda że nie wnosi za wiele nowego

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też żałuję, bo miałam nadzieję, że jednak coś wniesie do mojego życia.

      Usuń
    2. no tak, rozczarowania są najgorsze

      Usuń
  2. Szkoda ze nie była inspirujaca ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też żałuję. Miałam nadzieję, że mimo wszystko czegoś się z niej dowiem.

      Usuń
  3. Wydaje mi się, że na takie tematy trudno napisać dobrą i "innowacyjną" książkę :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak myślę, dla mnie ta książka to takie trochę odgrzewane kotlety :/

      Usuń
  4. Dzięki za szczerość w recenzji, bo chciałam ją przeczytać, ale w takim razie podziękuję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moim zdaniem gdybym była nieszczera to wcześniej czy później wszyscy to by wyczuli i zaczęli stąd odchodzić.

      Usuń
  5. Właśnie zastanawiałam się nad zakupem tej książki... Dobrze, że trafiłam na Twoją recenzję :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google oraz inne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.