wtorek, 5 lipca 2016

Jak wybrać dobry zespół/dj'a na wesele?


Dobry zespół weselny lub dj jest podstawą udanej zabawy weselnej. Dlatego warto poświęcić więcej czasu i uwagi na wybór. Pamiętam, że ja spędziłam dwa lub trzy dni siedząc w internetach i na telefonie, prowadząc intensywne poszukiwania zespołu, fotografa i kamerzysty. O dwóch ostatnich będzie odrębna notka. Dzisiaj skupmy się na zespole i dj'ach.

Na samym początku musicie dokonać bardzo ważnego wyboru. Dj czy zespół. Ja chciałam mieć dj'a, jednak podczas rozmów z rodziną i narzeczonym stwierdziliśmy, że lepszy będzie zespół. Przy wyborze dj'a sprawę mielibyśmy ułatwioną, bo dla mnie wybór był jeden, bo miałam upatrzonego dj'a, który ma dość dobre opinie i wiem, że dobrze poprowadziłby wesele z oczepinami (bez zabaw z podtekstem, co było dla mnie ważne), ale w tym przypadku opinia większości zaważyła i skupiłam się na poszukiwaniu zespołu. 

Zatem poniżej macie etapy wyboru zespołu na wesele ;). 

1. Przede wszystkim zastanówcie się jakie macie możliwości finansowe i ile możecie przeznaczyć na zespół, ponieważ tu ceny wahają się na prawdę bardzo od ok 2 tysięcy z haczkiem do nawet 4 czy 5 tys. wzwyż. 

2. Zróbcie rekonesans. Zapewne każdy z Was był już na jakichś weselach - na każdym zwykle grał kto inny i doskonale wiecie, na których weselach ludzie się dobrze bawili, a na których nie. Dlatego też na początku weźcie pod uwagę te zespoły, które znacie i są sprawdzone na własnej skórze ;). Dodatkowo wypytajcie się najbliższych znajomych i rodzinę o takowe

3. Przejrzyjcie intetnety. Przy wyborze zespołu warto przejrzeć strony zespołów, które bierzecie pod uwagę i poszukać kolejnych. Dzięki temu będziecie mieli lepsze rozeznanie i wybór. Zwykle na stronach zespołów macie zdjęcia i kawałki, które grają na weselach - to pozwoli Wam sprawdzić czy muzyka zespołu Wam odpowiada. Poza tym spiszcie kontakt do tych zespołów, które Wam odpowiadają i...

4. ...zadzwońcie do każdego z nich. Zapytajcie się przede wszystkim o to ile biorą, do której grają i jak sobie liczą za każdą kolejną godzinę oraz jeżeli chcecie zespół na poprawiny to czy grają też na poprawinach. Koniecznie zapytajcie się też o to jaką zaliczkę biorą.

Podczas rozmowy telefonicznej zwróćcie uwagę na to jak z Wami rozmawia osoba, z którą rozmawiacie. Wasze pierwsze wrażenie może być bardzo ważne i wręcz zniechęcić Was do wyboru zespołu :). 

5. Jeżeli już się zdecydujecie umówcie się na spotkanie. Wtedy możecie się dopytać o to co Wam jeszcze przyjdzie do głowy. Poza tym na takich spotkaniach zwykle jest podpisywana umowa, więc warto przed nim poszukać opinii na temat zespołu  w internecie lub zorientujcie się czy ktoś z Waszych znajomych czegoś nie wie na ich temat...w razie czego łatwiej się wycofać właśnie na tym etapie :). 

Chyba to wszystko, Dajcie znać czy dopisalibyście coś jeszcze, bo całkiem możliwe, że coś mi umknęło. 

9 komentarzy:

  1. Ja polecam też alternatywę jaką jest DJ ja byłam bardzo zadowolona :) Muzyka cały czas leciała, do tego były zabawy weselne . Jak czasem jestem na weselu do zespół weselny zagra 2-3 piosenki i idzie pić i tak w kółko..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też bardzo chciałam dj'a, ale inni bardzo nie chcieli, więc musiałam pójść na rękę :/

      Usuń
  2. Byłabym bardzo rozczarowana, gdyby zespół, już podczas wesela odmówiłby grania kolejnej godziny..oczywiście pod warunkiem, że goście by zechcieli. Lepiej rzeczywiście zapytać o taką ewentualność wcześniej.

    OdpowiedzUsuń
  3. Zespół to ważna sprawa, ale ciężko dogodzić wszystkim - rodzicom, babciom i młodym.

    OdpowiedzUsuń
  4. Koleżanka jest na etapie ślubu, a właściwi już oczekuje na "dzień ostateczny" :D
    Opowiadała jak ciężko jest z dobrym zespołem. Jak ciężko zdecydowanie i "nie wdepnąć w kanał". Całe szczęście mnie to na razie nie czeka :D
    Ale post uważam, że bardzo przydatny :)

    Buziaczki! ♥
    Zapraszam do nas :)
    rodzinne-czytanie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. ajjj stresuje mnie to, pewnie skusze się na zespół który ma moja przyjaciółka na weselu :D

    OdpowiedzUsuń
  6. My jechaliśmy 60km żeby posłuchać na zywo wybranego zespołu. Wtedy tez podpisalismy umowę i daliśmy zaliczkę. Zespoł był z innej miejscowosći i zapewnialiśmy mu rownież nocleg, ale w okolicy nic mi nie pasowało, więc wolałam zapłacic wiecej a byc zadowolona.;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Moja siostra też zastanawiała sie czy dj czy zespół, ale padło na dj z Playdjs, http://pytanienasniadanie.tvp.pl/25849817/wodzirej-czy-konferansjer-wesele-doskonale tu jets ciekawa wypowiedź na temat muzyki na weselu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie dj to świetny wybór, u mnie się to znowu potwierdziło,a za tydzień kolejne wesele, gdzie będzie dj.

      Usuń