Larry Winget "Zamknij się! Przestań narzekać i zacznij żyć" - moja opinia

Swego czasu zastanawiałam się nad zrobieniem studiów z couchingu, dlatego też często lubię sięgać po coś z tego zakresu tematycznego lub po coś z dziedziny psychologii lub pedagogiki. Ostatnio dostałam dwie książki z tego zakresu i pewnie bym ich nie przeczytała, gdyby nie fakt, że poniekąd zostały mi podstawione pod nos;). 

Dzisiaj chcę Wam napisać parę słów o Zamknij się! Przestań narzekać i zacznij żyć autorstwa Larry'ego Wingeta

Na początek kilka słów o autorze...
Larry Winget jest trenerem rozwoju osobistego i jednym z najlepszych motywacyjnych mówców w Stanach Zjednoczonych. Jest autorem m. in powyższej książki oraz takich pozycji jak Twoje dzieci to Twoja wina, Ludzie to idioci i in. 

W normalnych warunkach tj. będąc w bibliotece czy księgarni być może spojrzałabym na tą książkę jednakże pewnie nie sięgnęłabym po tą książkę. To w jaki sposób jest wydana nie zachęca do spotkania bliższego stopnia z tym co jest w środku. Umówmy się okładka jest po prostu paskudna (ale to jest moje subiektywne zdanie;)). Jednakże sama zawartość dość zaskakuje, bo autor w bezpośredni sposób wykłada kawę na ławę, chociaż nie daje jasnej i zwięzłej instrukcji jak dokonać zmian w swoim życiu. Jak widzicie po zdjęciu znalazłam kilka myśli, które przykuły moją uwagę i nie odmówiłam sobie zaznaczenia sobie "kilku" z nich;p. Larry Winget na pewno nie głaszcze po głowie i nie powiela wielu dostępnych teorii, ale proponuje nam swoje podejście do tego jak powinno wyglądać wprowadzanie zmian w naszym życiu.

Założenia, na których opiera się autor odnoszą się do kultury amerykańskiej, więc wiele rzeczy może nam "nie grać", bo po prostu mamy inne myślenie od mieszkańców USA. Jednak trzeba przyznać, że to wszystko co jest zawarte w powyższej książce daje do myślenia i sprawia, że człowiek spogląda nieco inaczej na to co robi i jak się zachowuje. W moim przypadku Winget na pewno sprawił, że poświęciłam kilka chwil na autorefleksję i nieco zmieniłam swoją postawę w stosunku do zmian, które chcę wprowadzić w swoje życie. Mimo to dla mnie jest za dużo wodolejstwa i moim zdaniem wiele rzeczy można było ująć znacznie zwięźlej, z korzyścią dla wszystkich. Dodatkowo wiele rzeczy było mi już znanych (chociażby z racji studiów, jakie skończyłam i zawod u, który wykonuję) i dlatego nieco zawiodłam się na tej pozycji. Jednak tym z Was, którzy nie mają wiedzy pedagogicznej ani psychologicznej na pewno da więcej do myślenia i może w jakimś stopniu zmienić Wasz stosunek do otaczającej Was rzeczywistości i tego jak w niej funkcjonujecie. 

W moim przypadku powyższa książka może nie spełniła wszystkich oczekiwań, ale na pewno dała do myślenia i sprawiła, że na pewno zweryfikuję swoją postawę do własnych działań i swojego stosunku do kilku spraw. Decyzję o tym czy sięgnąć po tą pozycję czy nie zostawiam Wam. A jeżeli ją czytaliście to dajcie znać jakie macie zdanie na temat tego co zastaliście w środku;). 

Komentarze

  1. Sama chętnie bym taką przeczytała, bo czuję, że potrzebuję takiego solidnego "kopniaka w tyłek" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zawsze mogę Ci ją pożyczyć;]

      Usuń
    2. Ja jestem w trakcie jej lektury ;)

      Usuń
    3. Kasiu, mam nadzieję, że recenzja pojawi się na Twoim blogu, bo jestem ciekawa opinii innych ludzi na temat tej książki - w szczególności jeżeli są to blogerzy;)

      Usuń
    4. Jestem w trakcie pisania recenzji. Mam nadzieję, że do końca tygodnia uda mi się ją umieścić na blogu ;)

      Usuń
    5. Na pewno będę na nią "czatować";)

      Usuń
  2. Tytuł na pewno zachęcający :) Taka książka z pewnością potrafi zmotywować do działania :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi na pewno dała do myślenia;), a to już jest coś;]

      Usuń
  3. ja z natury nie cierpię poradników. Tak już mam :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie lubię poradników ale muszę przyznać, że tytuły to facet ma niezłe :D

    OdpowiedzUsuń
  5. lubię takie książki, ale nigdy nie slyszałam o tej, kusi mnie żeby przeczytać :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sumie nic nie stracisz sięgając po tą książkę - zawsze później można rzucić ją w kąt;)

      Usuń
  6. Nie skuszę się na żaden poradnik, choćby nie wiem, jak był rewelacyjny, gdyż wyznaje taką zasadę, że lepiej zaufać własnej intuicji, bądź uczyć się na własnych błędach.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google oraz inne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.