"Żniwiarz. Pusta noc", Paulina Hendel.

"Żniwiarz" Pauliny Hendel zainteresował mnie swoją tematyką, ponieważ autorka nawiązuje do demonologi słowiańskiej i ludowej, która ostatnio bardzo mnie interesuje. 

Mam wrażenie, że jeszcze wielu z nas myśli, że pewne demony, zabobony oraz czary odeszły już do przeszłości. Zapominamy, że nasza kultura - w tym chrześcijaństwo w pewnym stopniu zbudowana jest na dawnych wierzeniach.

W pierwszym tomie cyklu "Żniwiarz" poznajemy Magdę, która na pozór jest zwykłą dwudziestolatką, której czas wypełnia praca oraz obowiązki domowe. To jednak tylko pozory, ponieważ w wolnych chwilach kobieta tropi upiory rodem ze słowiańskich wierzeń. 

Z krainy umarłych ucieka najpotężniejsza istota, z jaką żniwiarze kiedykolwiek musieli się zmierzyć, i która zagraża ich istnieniu.

Magda, która mimo swoich zdolności stara się żyć normalnie zakochuje się w tajemniczym chłopaku, który zamieszkał z wujostwem w jej miasteczku. Dziewczyna pokazuje Mateuszowi świat słowiańskich wierzeń. Jednak Magda nie podejrzewa, że niebawem znajdzie się w centrum walki o przetrwanie.


~*~

Ostatnio przeżywam czas, w którym żadna ambitna lektura jakoś nie wchodzi w rachubę. Dlatego też sięgając po powyższą książkę miałam nadzieję na lekką, aczkolwiek ciekawą i porywającą historię, która pozwoli mi się oderwać chociaż trochę od codzienności. I nie pomyliłam się. Dostałam ciekawą historię, która może nie jest wybitna, ale zajmuje na tyle, że odrywa od trosk dnia codziennego. Dodatkowo jest okraszona wierzeniami prasłowiańskimi, co moim zdaniem stanowi jej największy atut. Wprawdzie ta seria jest skierowana do młodzieży, ale na pewno będę sięgać po kolejne tomy, które będą się ukazywać...drugą część już zamówiłam i nie mogę się doczekać kiedy do mnie przyjdzie;). 

Bardzo polubiłam zarówno Magdę, jak i Feliksa, którzy mimo tego, że mają swoje dziwactwa i czasem zachowują się jak dwoje rozkapryszonych dzieci to w jakiś sposób mnie ujęli. 

Komentarze

  1. Kurczę, znowu mnie zaciekawiłas po tak krótkim opisie. :D Jak w końcu znajdę czas to koniecznie ją przeczytam bo nie ukrywam,ze lubię takie historie z demonami. Haha :D

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google oraz inne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.