Jak wybrać prezent dla dzieci? #1 Klocki

Mam kilkoro dzieci w rodzinie i wybór prezentów na różne okazje jest dla mnie nie tylko wyzwaniem, ale również przyjemnością. No bo jak wybrać prezent, żeby cieszył i uczył jednocześnie?


W tym roku bardzo pomocne okazały się same dzieciaki, bo to fajnie wyszło z rozmów z nimi;). Tak oto prezentem na Mikołaja dla jednego z bliskich mi dzieci będzie: 

Lego Minecraft, Lego Mixels,

Jeden stworek do złożenia z Lego Mixels i zestaw klocków z serii Lego Minecraft. Kiedy tylko dowiedziałam się, że młody ma fazę na Lego Mixels i Minecraft'a pierwsze co zrobiłam w wolnej chwili to zorientowanie się czy są jeszcze w lego powyższe serie i niemalże skakałam z radości, kiedy dowiedziałam się, że są:)

Dlaczego klocki są takie fajne? 

Klocki kształtują w dzieciach nie tylko zdolności manualne, ale także wyobraźnię przestrzenną. Zabawa klockami również pobudza kreatywność oraz koordynację wzrokową. 

Mixels

W ogóle klocki mają też to do siebie, że pozwalają dzieciom ćwiczyć koncentrację uwagi oraz (jako że szczególne dzieci w początkowej fazie edukacji) ułatwiają naukę matematyki. Odnośnie naszej królowej nauk to Twoje dziecko nauczy się np. klasyfikowania - mniejszy, większy; działań w zbiorach, liczenia, a nawet ułamków. 

Chcecie jeszcze? 

Otóż klocki układane z rodzeństwem lub wspólnie z rodzicami, albo z którymś wujków czy też cioć kształtuje zdolność współdziałania oraz dzielenia się. 

Minecraft

Właśnie dla tych wszystkich zalet, o których wspomniałam wyżej mam nadzieję, że ten zestaw będzie strzałem w dziesiątkę, bo jestem w stanie dokupować kolejne zestawy do kolekcji...ba sama z przyjemnością siądę i je wspólnie ułożę. 

Komentarze

  1. Najgorzej kupić prezent dziecku, które jest jeszcze tak małe, że nie wie co lubi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jakoś rzadko mam problem z tymi najmniejszymi dzieciaczkami. Może dlatego, że jestem po pedagogice i łatwiej mi coś wybrać kierując się tym na jakim etapie rozwoju powinno znajdować się dziecko i co powinno zadziałać. Najgorzej jest dla mnie, kiedy już duże dziecko, które ma wszystko powie, że będzie się cieszyło ze wszystkiego co mu dam...;p, wtedy na prawdę trzeba się wysilić;]

      Usuń
  2. Myślę, że klocki to świetny prezent. Zapewniają fajną zabawę i jednocześnie rozbudowuje wyobraźnię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak - w sumie dorosły też chętnie by poukładał.

      Usuń

Prześlij komentarz

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google oraz inne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.