Ks. Jan Kaczkowski, "Ekskluzywny żebrak, czyli ks. Jan Kaczkowski o tym, co najważniejsze"

"Ekskluzywny żebrak, czyli ks. Jan Kaczkowski o tym, co najważniejsze", ks. Jan Kaczkowski
Mam wrażenie, że żyjemy w czasach, w których gonimy za lepszym życiem. Często zapominamy o rzeczach ostatecznych i najważniejszych, o których zwykle przypominamy sobie w trudnych chwilach zmuszających nas do weryfikacji pobudek kierującymi naszymi działaniami. Jednakże często książki, które czytam przypominają mi o tym, że nasze życie jest bardzo kruche. Jedną z takich książek jest Ekskluzywny żebrak, czyli ks. Jan Kaczkowski o tym, co najważniejsze. Ta broszurkowa wręcz książeczka zmusiła mnie do refleksji nad tym jak ja żyję i czym kieruję się w życiu. Ci, którzy mnie znają dobrze wiedzą jakie mam podejście do Kościoła Katolickiego i nikt nie był w stanie mnie do niego zbliżyć ani o milimetr. Jednak, w tej małej książeczce czytanej między malowaniem pokoju, a kładzeniem paneli dotarły do mnie słowa, które mnie przekonały, że może jednak warto przekonać się do KK, a mianowicie: 

Dla mnie Adwent jest okresem bardzo ważnym. Przeżywam pewnego rodzaju napięcie, kiedy zadaję sobie pytanie: co by było, gdyby Chrystus nie przyszedł? Co by było, gdyby nas nie odkupił? Jak potoczyłyby się losy świata? Niech Adwent będzie dla nas czasem tęsknoty za bliskością z Bogiem. Niech będzie przestrzenią dla fundamentalnego stawania pytań: co by było, gdyby Chrystus się nie pojawił? Co by było, gdyby nie pojawił się także w moim życiu? 

ks. Jan Kaczkowski, 
"Ekskluzywny żebrak, czyli ks. Jan Kaczkowski o tym, co najważniejsze".

No właśnie. Zastanawialiście się kiedyś nad tym, jak wyglądałby świat bez chrześcijaństwa? Jaka religia by się rozwinęła? A może przebiłyby się któreś z pogańskich wierzeń w pradawnych bogów? Może każdy kraj wyznawałby wiarę pierwszych plemion, jakie żyły na jego ziemiach? 

Pozwólcie, że zostawię Was z tym, jak również z decyzją, czy sięgniecie po tą książkę. 

Komentarze

  1. Doceniam to, że nie namawiasz, a pozostawiasz wolną rękę każdemu, jeżeli chodzi o wybór powyższej pozycji. Mnie wydaje się, że chrześcijaństwo powoli odchodzi w zapomnienie, mało jest młodych praktykujących katolików.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moim zdaniem religia to bardzo delikatna sprawa i każdy powinien zdecydować sam czy go takie pozycje interesują i czy chce po nie sięgnąć - tak samo jak zdecydować w to czy wierzy czy nie.

      Usuń
  2. Na pewno jest to piękna literatura, choć nigdy nie czytałam to mam takie odczucia związane z nią :D, natomiast faktycznie religia to dość delikatny temat.
    Mój blog - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  3. Pewnie sięgnę, przeczytałam już 2, kolejna czeka na dobry moment, o tej nawet nie wiedziałam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Na pewno przeczytam i tę książkę. X Jan jest jednym z moich ulubionych księży ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jesienią może się na nią skuszę:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google oraz inne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.