Biszkopt z bitą śmietaną i borówkami.

Pisząc ostatnią notkę, pośrednio zainspirowałam się x. Janem, który obok życia lubił smakować również jedzenie. To mnie poniekąd zmotywowało, żeby w końcu zacząć korzystać z moich książek kucharskich i w końcu przestać czekać na lepszy moment czy więcej czasu ;). No i popełniłam ciasto.


 Składniki:

Biszkopt:

  • 200 g drobnego cukru, 
  • 180 g mąki,
  • 8 jajek,
  • sól.
Nadzienie:
  • 500 ml śmietanki 30% z Biedronki,
  • cukier puder lub nieco zwykłego cukru - do smaku, 
  • 500 g borówek


Przygotowanie: 
  • Białka oddzielić od żółtek. Do białek dodać szczyptę soli i ubić je mikserem na sztywno. 
  • Ciągle miksując, powoli dodawać cukier, a potem po jednym żółtku. 
  • Zmniejszyć obroty i powoli dodawać mąkę zmieszaną ze szczyptą soli. 
  • Ciasto przełożyć do formy o średnicy ok. 23 cm. i piec ok. 40 min. w temperaturze 175*C. 
  • Upieczony biszkopt ostudzić i przeciąć w poprzek na pół. 
  • Śmietankę ubić na sztywno. Pod koniec ubijania dodać cukier puder lub cukier. 
  • Ubitą śmietankę z cukrem pudrem podzielić na dwie porcje. Jedną porcją przełożyć połówki biszkopta, a drugą zostawić na wierzch ciasta. Ja położyłam borówki zarówno do środka, jak również udekorowałam nimi swój biszkopt.
Ciasto odłożyłam na kilka godzin do lodówki, żeby miało szansę nasiąknąć składnikami i stać się lepsze. Chociaż zanim trafiło do lodówki jeden kawałek dałam mężowi ;).


Ciasto inspirowane przepisem z "Alfabetu ciast" Zofii Różyckiej. Na pewno z tej książki zrealizuję więcej przepisów :)

Komentarze

  1. jakie pyszności :P aż ślinka cienkie

    OdpowiedzUsuń
  2. Czekam na więcej postów kulinarnych!

    OdpowiedzUsuń
  3. mniaaaaaaaaaaam, jak to pięknie wygląda!

    obserwuję i zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czesto do smietany dodaje serek mascarpone. A do biszkoptu troche oleju. Nie bedzie taki suchy :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi też zdarza się dodawać mascarpone do śmietany, a z tym olejem do ciasta to w sumie nie pomyślałam, chociaż z drugiej strony jak ten biszkopt nasiąknął mi już trochę śmietaną to był ok;).

      Usuń
  5. Ja tak jak Katarzyna dodaje do masy serek mascarpone, ale następnym razem wypróbuję ten przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wszystko w tym wątku wygląda pysznie.Jakbym ja to jadł to chyba raz dwa bym zjadł.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google oraz inne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.