"Preludium słowiańskie"

W piątek (04.11.br) byłam na spektaklu "Preludium Słowiańskie". Było to dla mnie niezwykłe doświadczenie - tym bardziej, że bardzo rzadko mam okazję być na spektaklu teatralnym. 


"Preludium słowiańskie" to spektakl muzyczny, który sięga do korzeni kultury Słowian. Językiem opowieści jest muzyka, taniec oraz symbolika przyrody zaklęta w czterech porach roku. Powyższy spektakl w wykonaniu WATAHA The Slavic Drummers, zespołu ART COLOR BALLET, oraz grupy wokalnej STROJONE przybliża współczesnemu widzowi barwny świat archetypu kultury słowiańskiej, pełnej magii i osobliwości.

Wybierając się na "Preludium słowiańskie" zupełnie nie wiedziałam czego się spodziewać. Szłam na nie z ciekawością i niecierpliwością, a kiedy już się zaczęło przez cały czas trwania spektaklu siedziałam jak zahipnotyzowana. Wszystko co widziałam na scenie było niezwykłą i przejrzystą kreacją tego co i tak jest w nas. Jednakże jak się okazuje nie wszyscy są w stanie odczytać symbolikę poszczególnych scen, bo tak na prawdę można się dopatrzeć wielu znaczeń, a dopiero posiadając pewną wiedzę można złożyć wszystko do kupy. 

W "Preludium słowiańskim" pociąga wszystko - od koncepcji sztuki przez taniec, śpiew i grę aktorską, która sprawia, że spektakl jest niezwykłym, a wręcz mistycznym przeżyciem. 

Osobiście powtórzyłabym jeszcze raz to doświadczenie, które zmotywowało mnie do zgłębienia wiedzy na temat naszych przodków. 

Komentarze

  1. Nie pamiętam kiedy byłam na jakimś przedstawieniu.. :(
    A chętnie bym się wybrała, ale jak to zwykle bywa - brak czasu :(

    Buziaczki! ♥
    Zapraszam do nas 😍
    Świat oczami dwóch pokoleń

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google oraz inne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.