Z wizytą w Doboszówce

Jak się okazuje praca z dziećmi jest punktem wyjściowym do wielu wspaniałych doświadczeń, bo żeby wpłynąć na rozwój swoich wychowanków ty sam musisz się rozwijać i szukać nowych rozwiązań. Ostatnio razem z moimi uczniami znalazłam się w Doboszówce - gospodarstwie agroturystycznym we wsi Kalenne. 

Gospodarstwo oferuje różne rodzaje warsztatów dla dzieci: 
  • Od ziarenka do bochenka, 
  • Warsztaty wikliniarskie, 
  • Wyplatanie rogożyny, 
  • Garncarstwo, 
  • Lekcja przyrody, 
  • W krainie zwierzątek - dla najmłodszych. 
My uczestniczyliśmy w warsztatach Od ziarenka do bochenka, na których dzieci dowiedziały jak powstaje i z czego powstaje chleb. Poza tym dzieciaki uczestniczyły w młóceniu cepem, czyszczeniu ziarna, mieleniu zboża w ręcznych żarnach, a przede wszystkim mogły same zrobić chlebek, który później został wypieczony w piecu chlebowym. Poza tym dzieci mogły same zrobić masło. 






Dodatkowo mieliśmy lekcję przyrody połączoną z wizytą w krainie zwierzątek. Dzieciakom i nam bardzo się podobało. A wcześniej mogliśmy się przejechać wozem, który był zaprzężony w konia :). 














Poza tym dzieci mogły zrobić sobie ozdoby ze słomy. W ich robieniu pomagała nie tylko pani, która prowadziła zajęcia, ale też my i mamy. 

Naszą wizytę w Doboszówce uważam za bardzo udaną. Dzieci dostały sporą dawkę wiedzy w bardzo atrakcyjny sposób, a przy tym miały sporo zabawy i mogły się wyszaleć. O dziwo wiele dzieci padło nam po drodze, chociaż nie spodziewałyśmy się tego - w końcu z doświadczenia wiemy, że nasze dzieciaki szybko się regenerują. 

Mam nadzieję, że wrócę w to miejsce, bo mimo to, że byłam tam służbowo trochę odetchnęłam...

Komentarze

  1. Odpowiedzi
    1. Oj tak i żałuję, że nie mogłam zrobić więcej zdjęć, ale byłam na wycieczce z dziećmi. Mam nadzieję, że następnym razem nadrobię zaległości ;).

      Usuń

Prześlij komentarz

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google oraz inne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.