TOP3 Książki dla niepoprawnych romantyczek ;].

Książki o miłości są książkami, po które sięgam najrzadziej. Te współczesne historie traktujące o powyższym uczuciu rzadko kiedy porywają, a tych klasycznych jest dość ograniczona ilość. Dzisiaj jednak chciałabym Wam wspomnieć o moich trzech ulubionych książkach o miłości. 

3. Emily Bronte, "Wichrowe Wzgórza" 

To tragiczna historia o miłości i zemsta w klimatach, w których lubię najbardziej. Domostwa osadzone na odludziach, mroczna atmosfera i miłość oraz zemsta, które prowadzą do szaleństwa. Osierocony Heathcliff wychował się w zamożnym domu i w pewnym momencie obdarza z wzajemnością miłością Katarzynę - córkę swoich przybranych rodziców. Jednak prześladowany przez przyszłego dziedzica Hindleya, poznaje również smak nienawiści. Heathcliff, kiedy przekonuje się, że konwenanse mogą pokonać nawet najsilniejszą miłość, znika na trzy lata, aby powrócić jako dysponujący fortuną niewiadomego pochodzenia, demoniczny i bezwzględny mściciel. Od tej chwili nikomu nie będzie łatwo odnaleźć własne szczęście. 

"Wichrowe Wzgórza" mają w sobie coś magnetycznego. Pokazują, że od miłości do nienawiści i szaleństwa jest całkiem blisko. Pokręcone charaktery bohaterów idealnie wpisują się w mroczną atmosferę majątku, którym są Wichrowe Wzgórza. Tytuł świetnie odnosi się również do losów poszczególnych bohaterów, które są niestałe i nieprzewidywalne. Pokochałam ją nie tylko za jej ponurą atmosferę, ale także za pokręcone charaktery i losy bohaterów. 


2. Charlotte Bronte, "Jane Eyre"

Do tej książki zabierałam się bardzo długo, bo jakieś 2 lata. Jednak jak już po nią sięgnęłam - przepadłam. Zakochałam się w panu Rochesterze, zawoalowane wyrzuty swojemu narzeczonemu, że mógłby trochę z niego mieć ;]. Jednak moja druga połowa boleśnie uświadamiała mnie, że przecież to postać fikcyjna i tacy mężczyźni nie istnieją...chociaż podkreślał, że przecież ma coś z niego - w końcu jest nieco skryty;). 

"Jane Eyre" to piękna historia o miłości, która rodzi się między guwernantką i jej pracodawcą. Ona - młoda, z trudną przeszłością; on - doświadczony przez życie, nieco oschły i skryty, a jednak bardzo uczuciowy i czuły mężczyzna. Po przeczytaniu tej książki jeszcze długo (mimo swojego wieku) wzdychałam do głównego męskiego bohatera. 

3. Jane Austen, "Duma i uprzedzenie"

Tak jak pan Rochester uświadomił mnie, że można zauroczyć się fikcyjnym bohaterem, tak pan Darcy pokazał mi, że można dla niego stracić głowę;). "Duma i uprzedzenie" to opowieść o tym, że pierwsze wrażenie często bywa bardzo mylące, a pod powłoką dystansu do ludzi może kryć się bardzo wrażliwy, uczuciowy i niezwykły człowiek. 

Nie wiem dlaczego tak długo zbierałam się z przeczytaniem tej książki. Po jej przeczytaniu pokochałam ją całym sercem - a właściwie Pana Darcy, który zdobył je swoją bezpretensjonalnością. Pokochałam w tej powieści wiktoriański klimat i przesłanie, które głosi, że miłość i tak znajdzie do nas drogę jeżeli damy jej szansę i o nią zawalczymy. 

O tych wszystkich powieściach pisałam już na blogu, więc wystarczy, że wpiszecie ich tytuł w wyszukiwarkę z boku, a powinniście znaleźć o nich bardziej rozbudowane opinie ;). Tymczasem już od jakiegoś czasu zamierzam wrócić do lektury "Wichrowych Wzgórz", które utorowały drogę innym powieściom klasycznym i tym o miłości również. 

Komentarze

  1. "Jane Eyre" i "Duma i uprzedzenie" też znalazłyby się na mojej top-romantycznej liście :) Dodałabym jeszcze oczywiście "Przeminęło z wiatrem" i "Emmę" :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Przeminęło z wiatrem" i "Emma" jeszcze przede mną, ale mam nadzieję, że uda mi się to nadrobić ;).

      Usuń
  2. Mam na półce "Duma i uprzedzenie" oraz " Wichrowe wzgórza" :) Przeczytam aczkolwiek nie wiem kiedy :( Strasznie mało czasu mam na nie :( Póki co muszę recenzować egzemplarze od wydawnictw :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dobrze to znam, bo ja mam tak samo. Praca i przygotowania do ślubu pochłaniają mi coraz więcej czasu. Staram się jednak być dobrze zorganizowana, co nie zawsze mi wychodzi, ale trening czyni mistrza.

      Usuń
  3. Aż wstyd się przyznać, że ich nie czytałam, ale od dawna planuję już zabrać się za Dumę i uprzedzenie, bo kocham ten film. :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książka jest jeszcze lepsza...szczególnie pan Darcy ;).

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. :D...mam nadzieję, że jak sięgniesz, po którąś z tych książek to się nie zawiedziesz.

      Usuń
  5. "Wichrowe wzgórza" zdecydowanie mój numer jeden ! "Duma i uprzedzenie" nie przypadła mi do gustu..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja do "Dumy i uprzedzenie" zabierałam się bardzo długo, ale okazało się, że jest to jedna z moich ulubionych książek. Ale gusta są różne.

      Usuń
  6. Wszystkie trzy znam, wszystkie trzy uwielbiam :D

    OdpowiedzUsuń
  7. "Duma i uprzedzenie" jest to mój numer jeden od kiedy ją przeczytalam. Długo wzbraniałam się przez przeczytaniem jej, poniewaz myślałam, ze nie jest to ksiażka dla mnie i na pewno nie przypadnie mi do gustu. Teraz żałuje, ze tak długo czekałam aby po nią sięgnąć. Czytalam ją już kilka razy i na pewno jeszcze nie jeden raz ją przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Koniecznie muszę sobie przypomnieć "Dumę i uprzedzenie" :) Czytałam ją na tyle dawno, że nie przypominam sobie żebym była zafascynowana Panem Darcym :P Pozostałe czytałam w ubiegłym roku i bardzo mi się podobały :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Każda z pozycji bardzo mnie zaciekawiła! Zabieram się za czytanie ;)
    Pozdrawiam
    Zapraszam do mnie http://snowarskakarolina.blogspot.com/
    PS: Obserwuję, liczę na rewanż.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google oraz inne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.