Stosik październikowo - listopadowy 2015

Im więcej czytam, tym bardziej otwieram się na różnorodną literaturę. Kiedyś błądziłam po omacku i sięgałam głównie po horrory i kryminały...no czasem może po fantastykę i jakieś romansidła, ale to na prawdę rzadko. 

Dzisiaj po kilku latach akcji 52 książki i wcześniejszego rekreacyjnego czytania moje upodobania bardzo się rozszerzyły, a ja nie boję się eksperymentować i sprawdzać czy coś mi się spodoba czy nie. Dodatkowo mam poczucie, że stałam się bardziej dojrzałym czytelnikiem co sprawia, że nauczyłam się czuć literaturę i często podskórnie wiem co mi się spodoba czy nie.

Mój dzisiejszy stos jest wynikiem poszukiwań i też poniekąd dojrzenia do pewnego rodzaju literatury (np. klasyki i literatury koreańskiej).  Jednak do rzeczy. Stos prezentuje się tak:

  1. Yi Mun-yol, "Nasz skrzywdzony bohater",
  2. Marek Grechuta, "Pani mi mówi niemożliwe...najpiękniejsze wiersze i piosenki",
  3. Jane Austen, "Duma i uprzedzenie", 
  4. Ola Cieślak, "Co wypanda, a co nie wypanda", 
  5. James Frey, Nils johanson - Shelton, "Klucz Niebios. Seria Endgame", 
  6. Brandon Sanderson "Słowa światłości"
No mały rozrzut jest...ale jaki cudowny rozrzut...w tym książeczka dla mojego siostrzeńca :)...mam nadzieję, że mu się spodoba. Dajcie znać czy znaleźliście coś dla siebie ;). 

Komentarze

  1. Czytałam Endgame i zastanawiam się nad drugą częścią. Okładka na żywo trochę mnie rozczarowała, bo miałam nadzieję, że wydawnictwo utrzyma tę bogatą, połyskującą stylistykę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też na to liczyłam, chociaż w treści podobno lepsze jest od pierwszej części:)

      Usuń
  2. Ha, o dziwo najchętniej przeczytałabym klasyk - Dumę i uprzedzenie. :-) Wszystkie jednak i tak bym chętnie przygarnęła!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja skusiłam się, bo wiele dobrego o nim słyszałam i mam nadzieję, że nie zawiodę się na tym klasyku:)

      Usuń
  3. Żadnej z powyższych pozycji nie cyztałam, ale chętnie zaznajomię się z Twoii recenzjami.
    http://kruczegniazdo94.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę sobie sprawić "Dumę i uprzedzenie" i w końcu tę książkę przeczytać, bo póki co jestem do niej... uprzedzona ;) Ciekawi mnie też kontynuacja Endgame. Przyjemnego czytania!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja już od tak dawna zbieram się do "Dumy i uprzedzenie", że stwierdziłam, że może jak ją będę mieć to się zmotywuje to jej przeczytania. A II część Endgame podobno jest lepsza od pierwszej.

      Usuń
  5. Z powyższych zamówiłem ostatnio książkę z wierszami i tekstami piosenek Marka Grechuty. Z ciekawości, a także, by poszerzyć swoje spojrzenie na poezję polską.

    Zapraszam do mnie: http://mozaikarzeczywistosci.blogspot.com

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja wzięłam sobie ją, bo wychowałam się na Grechucie i tak z sentymentu;)

      Usuń
  6. Chyba się zaraz popłaczę, jak pragnę Grechuty!! Przeglądałam w Matrasie to wydanie i nie dość, że piękne okładkowo to jeszcze i w treści... O Sandersonie też słyszałam, choc nie czytałam - potezne tomisko! :D


    P.S. Organizuję u siebie wymiankę świąteczną z akcentem książkowym. Będzie mi bardzo miło, jeśli dołączysz do zabawy. W tamtym roku było super! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie dziwię się, ja wzięłam je z myślą o sobie i mamie, obie go bardzo lubimy. A z tą wymianką to zaraz się zapoznam ;)

      Usuń

Prześlij komentarz

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google oraz inne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.