Makaron z dynią - przepis

Ostatnio chcę przekonać mojego narzeczonego do tego, że dobry i syty obiad to nie tylko mięso i ziemniaki, ale też różne inne rzeczy bez mięsa i niekoniecznie z ziemniakami. Na szczęście z pomocą przychodzą mi liczne blogi i książki kucharskie, które mam w domu. 

Ostatnio przyszła mi z pomocą Jadłonomia autorstwa Marty Dymek i moja chęć na coś dyniowego. 

Jeden z przepisów z dynią, które znalazłam w powyższej książce jest na makaron, więc postanowiłam zaryzykować tak na prawdę nie wiedząc czy nam posmakuje. Nie odtworzyłam w 100 % przepisu, chociażby dlatego, że dodałam bardziej "swoje" przyprawy. A zatem co będzie nam potrzebne? 



Składniki: 
  • 400g ulubionego makaronu,
  • 1/2 dyni piżmowej, 
  • 2 duże pomidory, 
  • czerwona papryka (ja wrzuciłam sobie 2, bo lubię ;)), 
  • 4 ząbki czosnku (może być więcej jeżeli ktoś lubi), 
  • 1 wypestkowana czerwona papryczka chili,
  • 2 łyżki oliwy z oliwek, 
  • sól, 
  • pieprz
  • ulubione przyprawy (u mnie to były kumin, cząber, bazylia, kminek rzymski), 

Przygotowanie:
  • Piekarnik rozgrzać do 200*C. Na blachę do pieczenia wrzucić pokrojoną dynię, pomidory, paprykę oraz papryczkę chili. Do warzyw dodać oliwę z oliwek i piec przez ok 30 min. 
  • W międzyczasie ugotować makaron zgodnie ze wskazówkami na opakowaniu. Odcedzić i dokładnie przelać zimną wodą. 
  • Upieczone warzywa zblendować razem z czosnkiem na grudkowaty sos - ja jednak lubię jak widać warzywa, więc nie blenduję ich zbyt dokładnie. 
  • Odcedzony makaron zagotować razem z makaronem, tak aby makaron był nim cały oblepiony. 
  • Jeżeli chcecie podawać z ulubionymi ziołami.
Sos jest bardzo łagodny, więc możecie dodać więcej przypraw, albo dodać np. koncentratu pomidorowego. 

Komentarze

  1. Takie makarony uwielbiam najbardziej. Muszę spróbować z dynią, bo w takim połączeniu jeszcze nie jadłam. :-)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google oraz inne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.