"Bądź paryżanką gdziekolwiek jesteś" A. Berest i in., recenzja

To żadna tajemnica, że bardzo często w mojej torebce lądują książki, po które zwykle mogę sięgnąć w wolnej chwili. Jadąc na święta do Rodziców również miałam w torebce książkę. Była to publikacja pod tytułem Bądź paryżanką gdziekolwiek jesteś autorstwa czterech kobiet: Anne Berest, Audrey Diwan, Caroline De Maigret oraz Sophie Mas.

Ta krótka książeczka jest do przeczytania w jeden wieczór. Znajdziemy w niej wyjaśnienia autorek (które są Francuzkami) na temat tego co to znaczy być współczesną paryżanką oraz czym jest paryski styl i szyk.

Ta książka napisana jest z humorem i dystansem do siebie, a przy okazji tak lekko, że ze zdziwieniem zauważamy jej koniec.

Moim zdaniem nie jest to publikacja nie wiadomo jak ambitna, ale dość relaksująca, a przy tym na tyle lekka, że spokojnie możemy ją wziąć do autobusu, pociągu czy metra. 

Ja trafiłam na kilka wzmianek, dzięki którym uśmiechnęłam się pod nosem. Chociażby weźmy pod uwagę taki fragment: 

Jeśli jesteś krótkowidzem, nie zakładaj okularów. Będziesz miała dzięki temu pewność, że nie przywitasz się z ludźmi, których nie chcesz widzieć. I roztoczysz wokół siebie aurę tajemnicy, która tak uwodzi mężczyzn. I irytuje kobiety, które przejrzały twoją grę. 

Dla mnie jak znalazł, tym bardziej, że jestem krótkowidzem i bardzo przyzwyczaiłam się już do noszenia okularów;]. W książce jest jeszcze kilka wartych uwagi fragmentów. 

W każdym razie warto mieć pod ręką kilka znaczników i ołówek do zaznaczenia fragmentów, aby móc sobie je później spisać, lub łatwiej znaleźć. 

W książce autorki opowiadają nam tym jak paryżanki przyjmują gości i podrzucają przy okazji kilka przepisów. Znajdziecie tu też zestaw cech paryżanek, z których zapewne przynajmniej kilka przypiszecie do siebie oraz dowiemy się jaki jest obowiązkowy zestaw ubrań tejże kobiety;]. W Bądź Paryżanką... znajdziecie jeszcze kilka tematów, które podjęły autorki odnośnie tytułowego bycia paryżanką. 

Mimo tego, że powyższa pozycja jest bardzo lekka i przyjemna w odbiorze, moim zdaniem jest jedną z tych, o których się zapomina zaraz po przeczytaniu. Ot taka zapchajdziura dla umilenia czasu wolnego, albo podróży. 

Komentarze

  1. chętnie bym ją przeczytałam , słyszałam wcześniej o tej książce

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też po nią sięgnęłam, bo dużo o niej wcześniej słyszałam.

      Usuń
  2. Oj tak, mnóstwo cytatów i takich fajnych powiedzonek. Bardzo mi się podobała ta książka i jest pięknie wydana!

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja pierwszy raz o tej książce słyszę :) Z twojej recenzji można wywnioskować, iż ta książka jest naprawdę fantastyczna :)
    Miłego weekendu :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google oraz inne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.