Oponki serowe

Witajcie, 
na początek zapraszam Was na mój FP: https://www.facebook.com/pages/M%C3%B3j-Portret/136063976509773 - tak żebyście mogli być na bieżąco;)

A teraz przejdźmy do sedna notki;). Dzisiaj chciałabym się z Wami podzielić przepisem, na coś, co ewidentnie kojarzy mi się z moim dzieciństwem, a mianowicie na oponki serowe. 

Oponki robiłam ostatnio na Tłusty Czwartek i pamiętam, że robiłam wtedy im zdjęcia "w biegu", zanim w znacznej części po prostu zniknęły z talerza. 

A oto mój przepis na te ciastka, czy jakkolwiek by to nie nazwać;)


Zdjęcie robiłam na szybko, zanim się rozeszły, więc przepraszam Was za jego jakość;]...najważniejsze, że były pyszne;]. Zatem do rzeczy. 

Składniki: 
  • 1/2 kg. mąki, 
  • 1/2 kg. białego sera półtłustego, 
  • 100 g. cukru, 
  • 2 łyżeczki cukru waniliowego, 
  • 4 żółtka,
  • lekko kopiasta łyżeczka sody oczyszczonej, 
  • 250 ml. tłustej śmietany,
Wykonanie: 

Na stolnice najpierw wysypujemy suche składniki, a następnie mokre. Wygniatamy i rozwałkujemy ciasto na grubość ok. 1 cm. Za pomocą szklanki i kieliszka do wódki wycinamy oponki, które smażymy na głębokim tłuszczu

Przepis banalny, chociaż trzeba się na tym ostać - ale warto;) 

Tymczasem 3majcie za mnie kciuki, bo mam dzisiaj dość stresujący dzień...

Komentarze

  1. Uwielbiam oponki serowe, ostatnie jadłam w Tłusty Czwartek ale rok temu;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O widzisz...ja za jakiś czas pewnie zrobię je znowu;]

      Usuń
  2. pamiętam ich smak i zapach, moja mama je kiedyś robiła, pychotka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nom, one pewnego razu za mną strasznie chodziły i w końcu się wkurzyłam, znalazłam przepis i zrobiłam je sama...taki urok mieszkania bez rodziców;p

      Usuń
  3. nigdy nie jadłam ich domowej roboty, jedynie kupne

    OdpowiedzUsuń
  4. Te kupne to marne podróby tych domowych;]

    OdpowiedzUsuń
  5. mmm... ależ mam teraz ochotę ta takie cuda....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też, ale nie robię ich, bo i tak się dzisiaj najem dobroci na weselu;p

      Usuń
  6. UWIELBIAM oponki serowe, mogę je jeść i jeść i jeść :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Ojej, ale muszą być pyszne! Pojadłabym z chęcią :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Kobieto, dopiero co ciasto zrobiłam a tutaj tak kusisz!!!

    OdpowiedzUsuń
  9. muszą być pyszne, ale narobiłaś mi ochoty na pączki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze można zrobić je na szybkości, albo pobiec do sklepu jak ochota bardzo ciśnie;)

      Usuń
  10. chętnie bym Ci jednego zwędziła ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google oraz inne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.