T. Tomczyk, Blog, pisz, kreuj, zarabiaj - słów kilka o książce

Ostatnio postanowiłam zacząć się rozwijać niczym dywan z kwiatów i nieco zainwestować czasu i energii w rozwijanie swoich zainteresowań. Poniekąd odbiło się to na moich spotkaniach ze znajomymi i rodzinie, bo poza zainteresowaniami mam jeszcze pracę, ale mam nadzieję, że nadrobię nieco spraw z okazji świąt;). Przynajmniej mam takie postanowienie na koniec roku;]. Dodatkowo niestety przeczytam mniej książek do końca roku niż sobie zakładałam;(, ale i tak będzie to mój rekord, więc zawsze to jakieś pocieszenie;)

Co do samorozwoju, postanowiłam zebrać więcej informacji dotyczących własnych zainteresowań. Dlatego też m. in. sięgnęłam po książkę Tomka Tomczyka, Blog Pisz Kreuj Zarabiaj.

Autor znany jako Kominek tym razem wydał książkę dla nieco bardziej zaawansowanych blogerów, którzy myślą o skomercjalizowaniu swojego bloga. Tomczyk pisze m. in. o kreacji w socjal mediach i współpracy z firmami, co przydaje się również początkującym blogerom. 

Dla mnie ta publikacja zawiera garść wiadomości, które odświeżyły moje spojrzenie na blogosferę i sprawiły, że zaczynam myśleć inaczej. Po przetrawieniu tego wszystkiego czego się dowiedziałam na pewno jeszcze nie raz będę wracać do tej książki, bo zawiera szereg cennych informacji, które chciałabym sobie jeszcze utrwalić.

Jeżeli jednak oczekujecie konkretnych porad typu zrób to i to, a Twój blog zwiększy zasięg i zyskasz np. zlecenia na notki sponsorowane, to możesz się rozczarować. Tak sobie myślę, że chyba nie ma prostego przepisu na osiągnięcie sukcesu w blogosferze. To każdy z nas musi znaleźć odpowiednią drogę do niego i swój sposób na poprowadzenie bloga w odpowiedni sposób. Uważam, że Kominek nam w tym nie przeszkadza - wręcz przeciwnie;]. 

Moim zdaniem jeżeli ktoś chce poszerzyć swoją wiedzę na temat prowadzenia bloga to ta książka jest idealnym sposobem na to, żeby rozpocząć poszerzanie swoich informacji, chociażby dlatego, że napisana jest w bardzo przystępny sposób, który sprawia, że po jej przeczytaniu wiele zostaje człowiekowi w głowie. Powyższa publikacja może również przydać się tej drugiej stronie (czyli firmom, które chcą współpracować z blogerami), chociażby poprzez to, że pomoże zrozumieć mentalność blogera oraz przez pokazanie jak funkcjonuje blogosfera.

Nie mówię, że T. Tomczyk jest wyrocznią jeżeli chodzi o blogosferę, ale skoro jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych blogerów, który jeszcze w dodatku u3muje się z tego co robi, to warto zapoznać się z jego sposobem postrzegania blogosfery. 

Komentarze

  1. Ja po przeczytaniu paru notek na blogu Kominka wyrobiłam sobie niepochlebną opinię na temat tego pana więc tym bardziej odrzuca mnie od jego książki. Samo jego zdjęcie na okładce sprawia, że, że mam ochotę zetrzeć ten uśmieszek z jego twarzy. No nie lubię gościa i tyle.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sumie ja postrzegam go jako cwaniaka i aroganta, ale to nie zmienia faktu, że jest jednym z najlepszych blogerów w Polsce i warto skorzystać z jego wiedzy.

      Usuń

Prześlij komentarz

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google oraz inne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.