Val McDermid "Odpłata"

Odpłata autorstwa Val McDermid  to kolejny kryminał z Carol Jordan i Tonym Hillem w rolach głównych, którzy wspólnie doprowadzili do ujęcia wielu groźnych przestępców. Jednak jest jeden przestępca, który miał duży wpływ na kariery obojga - Jacko Vance, który jest bardzo inteligentnym socjopatą. Po odsiedzeniu kilku lat wyroku Jacko ucieka z więzienia z misternie uknutym planem zemsty na ludziach, którzy odebrali mu poprzednie życie. 

Po kolejne książki z tego cyklu sięgam już niemalże z automatu, bo zżyłam się z Carol i Tonym. Bardzo intryguje mnie relacja, która jest między tych dwojgiem, a nietypowe przestępstwa, które wspólnie rozwiązują zwykle stanowią dodatkowy atut powieści Val MCDermid. Po Odpłatę sięgnęłam z nadzieją na ciekawą i wciągają historię. Jednakże, jakże się przeliczyłam... Owszem autorka miała całkiem dobry pomysł na historię jednakże nie wiem czy to przez oczytanie się kryminałów czy przez zmęczenie materiału autorki ta opowieść wydawała mi się mdła i niezbyt ciekawa. Owszem między Carol i Tonym nastąpiła zmiana relacji, a Jacko i seryjny morderca zabijający prostytutki to chwytliwe tematy, ale niestety dla mnie to historia pisana praktycznie na siłę:/. Niestety...a miało być tak pięknie. 

Mam nadzieję, że jak wyjdzie kolejny tom z serii to będzie lepszy, a ten jest tylko chwilową słabością pisarki...chociaż może to tylko moja odosobniona opinia? Nie wiem. 

Znacie tą serię? Co o niej myślicie?

Komentarze

Prześlij komentarz

W związku z ustawą RODO o ochronie danych osobowych, informuję, że na tej stronie używane są pliki cookie Google oraz inne technologie do ulepszania i dostosowywania treści, analizy ruchu, dostarczania reklam oraz ochrony przed spamem, złośliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem. Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i informacji zawartych w plikach cookies.