niedziela, 25 listopada 2012

Wynik poszukiwania bardziej wampirzych wampirów niż Edward;p

W związku z pojawieniem się w kinach ostatniej części sagi Zmierzch razem ze znajomymi zaczęliśmy biadolić, że spotkać w literaturze/filmie porządnego wampira jest niemalże cudem. Wszędzie pełno jest Edwardów, Stefanów i innych  pseudowampirów, które np. świecą się w słońcu. Niestety nie można o nich powiedzieć, że mają coś wspólnego, z mrocznymi i tajemniczymi wampirami, których bardzo mi brakuje. W dzisiejszych czasach wampiry wcale nie są wampirze i raczej śmieszą niż straszą; aczkolwiek udało nam się znaleźć trochę perełek. 

1. Hrabia Dracula B. Stokera, o którym pisałam >>>TU<<<. jest tą postacią, która nam (mnie i przynajmniej jednej koleżance) się spodobała. Mroczny, tajemniczy i przerażający bohater książki sprawił, że dygałam się pójść po ciemku do łazienki jak była mgła;p. A ci co czytali to wiedzą dlaczego;)). Książka ma swoje minusy, jednak mimo wszystko to najlepsza powieść o wampirach, którą czytałam ever;p

2. Miasteczko Salem S. Kinga
O tym też już pisałam >>>KLIK<<<
Kinga nie trzeba za specjalnie nikomu przedstawiać. Każdy kto jest molem książkowym zapewne przynajmniej słyszał o tym kultowym już pisarzu. Pamiętam jak pierwszym razem czytałam tą powieść bałam się nawet tego jak gałęzie stukały w moje okno; a na parapecie miałam różaniec i książeczkę - tak profilaktycznie;p. Ale wtedy młodą siksą byłam, więc mogę sobie to wybaczyć;p

3. Koleżanki poleciły mi Wywiad z wampirem autorstwa A. Rice - tam podobno wampir jest wampirzy i nic mu nie brakuje. Zatem zamierzam sięgnąć;p.

Z filmów, to mnie bardzo spodobał się Dracula 2000, który w dużej mierze nawiązuje do Draculi z pkt. 1. mojej notki, więc sam w sobie był mroczny:). A jeszcze dodać jednego z moich ulubionych aktorów w roli głównej, to moja fascynacja tym obrazem była gwarantowana/

Dlatego też jak ktoś z Was spragniony jest porządnych wampirów to polecam powyższe pozycje. Natomiast jeżeli znacie jakieś inne wampiry, o których właśnie napisałam to proszę zostawcie info w komentarzach, bo chętnie się im przyjrzę:)

26 komentarzy:

  1. Dzięki za cynk. Chętnie poznam bardziej krwawą wersję wampira;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Erick z "True blood" -ale tylko wersja serialowa :) więcej fajnych wampirów nie pamiętam ale "Wywiad z wampirem" fajny jest ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kocham "True Blood" ale tylko serial, książka jakoś mi nie odpowiada :D

      Usuń
    2. hmm...jak skończę któryś z seriali, które teraz oglądam z ciekawości sięgnę i po "True blood" :)...w sumie nie tylko od Was słyszałam pozytywne opinie o tym serialu;p

      Usuń
  3. Drakula Stokera jak dla mnie nie ma żadnych wad i jest najprawdziwszym z wampirów ;) Miasteczko Salem jak sama napisałaś nie trzeba przedstawiać i jak sobie przypomnę to do tej pory się boję, choć młodą siksą już nie jestem ;)
    A od siebie polecam Ci film "Drakula, wampiry bez zębów" - to parodia książki Stokera - świetny film, za każdym razem na nim płacze ze śmiechu ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A mi było np. za mało Draculi;p
      A Miasteczka Salem już nie boję się tak bardzo - mimo wszystko;)
      A ten film dopisuję sobie do listy:)

      Usuń
    2. kurczę - dopiero teraz zauważyłam, że każde zdanie zaczęłam od "A", no ale zrzucam to na karb za dużej ilości alkoholu wypitej przez ostatnie dwa dni;p

      Usuń
  4. Uwielbiam tematykę wampirów, ale tych prawdziwych, a nie w stylu Zmierzchu. Dracula to po prostu majstersztyk i nie ma co z tym polemizować ;) Co do "Wywiadu z wampirem" to też serdecznie polecam, bo mi się bardzo spodobało. A i dzięki za info o tej książce Kinga - wcześniej jakoś ten tytuł nie obił mi się o uszy, więc już wiem, co przeczytam w najbliższym czasie! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam.
      Można się bać czytając tą książkę i przy okazji wampiry są wampirami, a nie jakimiś cudakami;)

      Usuń
  5. co tu duzo mowic- Dracula 2000 jest ganialny !!masz racje,dzisiaj prawdziwa krwizercza bestie znalezc to jak igle w stosie siana.dzisiejsze wampiry przypominaja mi facetow,co na okladkach katalogow piekniej wygladaja od kobiet ;)chetnie skusze sie na "Hrabia Dracula"B. Stokera

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja oglądałam ten film ze 3 razy a "Dracula" Stokera jest genialny - mimo wad książki (ale te akurat mogę wybaczyć;p)

      Usuń
  6. Wampiry jakoś specjalnie mnie nie pociągają, ale jestem ciekawa, jak to wygląda u Stokera. Wydaje mi się, że tam wampir jest taki jaki powinien być, czyli mroczny, groźny i niebezpieczny, a nie świecący brokatem. "Miasteczko Salem" czytałam i tam wampirzy motyw był całkiem niezły.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak Dracula u Stokera jest taki jaki wampir ma być. Dlatego polecam, jeżeli mimo wszystko chcesz po niego sięgnąć;p

      Usuń
  7. Lubię wampiry, ale zdecydowanie te sprzed Zmierzchu... Polecam anime Hellsing! rewelacja:)
    A jednym z moich ulubionych wampirów jest Regis z "Wiedźmina" :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Tego typu powieści w ogóle mnie nie interesują:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo lubię wampiry w filmach jak i w książkach oczywiście. Kiedyś nie byłam do nich przekonana, wydawały mi się głupie i bez sensu, może dlatego, że nawet nie próbowałam się do nich przekonać :p Post bardzo ciekawy, lubię takie wpisy <3

    PS. Twój opis, bardzo mi się podoba. Karma także wydaje mi się bardzo wiarygodna. Na ogół fascynuje mnie ezoteryka, piekło, niebo, śmierć kliniczna i doznania z jej pogranicza itp. :) Lubię o tym rozmyślać z koleżanką i wymyślać własne teorie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. fakt, że z tym błyszczeniem na słońcu pani Meyer się nie udało, ale ogólnie "Zmierzch" mimo wszystko lubię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zapoznałam się ze wszystkimi częściami i muszę przyznać, że jakoś mnie nie zachwycił. Wole te mroczne wampiry, które wzbudzają strach. No, ale każdy ma swoje gusta i lubi co innego. W innym wypadku byłoby nudno;p

      Usuń
  11. Ostatni raz w kinie byłam na filmie KRZYK i CZŁOWIEK WĄŻ to co prawda nie o wampirach ,ale też przeżywałam strasznie było to tyle lat temu że ty byłaś jeszcze dzieckiem:):):) może teraz warto by było pójść na film o wampirach .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poszukam ten film, może go znajdę i obejrzę;)

      Usuń
  12. Ja ze swej strony mogę polecić Ci do poczytania "Królową cieni"- tam również wampiry to prawdziwe wampiry, a nie rozmemłane Edzie ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Patricia Briggs w serii o Mercedes Thompson - prezentuje nam mroczną stronę wampiryzmu .Wampiry w jej wykonaniu różnią się mocno od typu "słodkiego Edwarda" :)

    OdpowiedzUsuń