wtorek, 15 listopada 2011

Pierwszy wolny weekend w nowym miejscu

Powoli zadamawiam się w nowym miejscu. Nawiązuje pierwsze kontakty, coraz lepiej poznaję okolicę i za chwilę zacznę uczestniczyć w życiu kulturowym:). Dużo tu się dzieje z racji polskiej prezydencji w UE i mam nadzieję, że z wielu rzeczy uda mi się skorzystać. Wiem, że jest projekcja polskich filmów niedaleko mnie, a 11 grudnia ma być premiera Bitwy Warszawskiej. To na razie tyle co wiem o wydarzeniach związanych z Polską. Tymczasem w niedzielę  byłam na Grand Place i w katedrze brukselskiej (tam koronuje się tutejszych królów i odbywają się uroczystości królewskie np. śluby). Te dwa miejsca mnie zauroczyły.
Katedra w Brukseli jest czymś niesamowitym. Tam na prawdę poczułam, że mogę się wyciszyć. Najbardziej zachwyciły mnie witraże i organy. I żałowałam, że nie mam aparatu, żeby porobić zdjęcia, ale może jak wrócę po świętach to będę miała możliwość pisania notek ze zdjęciami. To niesamowite doświadczenie słuchać Bacha w takim kościele - organista wymiatał:)
Sam Grand Place też mnie zachwycił. Budownictwo tam jest czymś pięknym i nie umiem tego opisać. Na koniec naszego spaceru poszłyśmy na piwo:). Nasze wejście zostało odpowiednio zauważone, co było bardzo miłe;)Podziwiałam kunszt barmanów w swoim fachu, bo podawali piwo i otwierali je w tak fajny i sprawny sposób, że ciężko było oderwać oczy. W sumie ciężko otworzyć 8 butelek piwa nożem w kilka sekund ot tak od niechcenia. Normalnie, żebyście wiedzieli ile tu mają rodzai (rodzajów??) piwa, to polska mogłaby się schować... Mam nadzieję, że w najbliższy weekend będę też mogła Wam coś napisać:)

7 komentarzy:

  1. Mam nadzieję, że będziesz opisywałam nam wszystko, bo jestem żądna każdego szczegółu!
    "rodzajów" chyba :)

    Ps. Te ładne szablony robisz sama czy takie są dostępne na blogspot?

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam nadzieję, że kiedyś uda mi się wybrać do Belgii, bo w końcu niedaleko od Rotterdamu. Na razie tylko przez nią przejeżdżałam. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cosiowa: taki mam plan, żeby napisać Wam bardzo dużo:)

    FM: No to może kiedyś odwiedzisz mnie w Brukseli w takim razie??:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Cieszę się :)
    A odpowiesz co z tymi szablonami?

    OdpowiedzUsuń
  5. Haha :d chyba nakarmiłam Ci ryby xD

    OdpowiedzUsuń